اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. فروردين 1395 - 11:36   |   کد مطلب: 17480
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به برگزاری مرحله استانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان گفت: در این دوره از مسابقات ۲۵۰۰ دانش‌آموز دوره اول و دوم متوسطه با هم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش صبح الوند، حسن آقا یوسفی در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن و معارف اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: مرحله استانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان از 23 تا 31 فروردین ماه جاری در کانون مهدیه شهر همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از مسابقات 2 هزار و 500 نفر از دانش‌آموز دوره‌های اول و دوم متوسطه در 11 رشته قرائت، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، مفاهیم و تفسیر، نهج‌البلاغه، اذان، احکام، انشای نماز، صحیفه سجادیه و مداحی به رقابت می‎پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: منتخبان مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‎آموزان همدان در دو بخش دختران و پسران پس از شرکت در دوره‌های آموزشی به مسابقات کشوری خراسان رضوی اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: در مرحله شهرستانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزی که در آذر ماه سال گذشته برگزار شد بیش از 100 هزار دانش‌آموز در سطح مدارس استان بارداری رقابت پرداختند و منتخابان هر بخش به مرحله استانی معرفی شدند.

یوسفی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ترویج اقامه نماز در مدارس گفت: 600 مدرسه استان همدان از امام جماعت روحانی و 850 مدرسه نیز از امام جماعت فرهنگی برخوردار هستند و در تمام مدارس نماز ظهر به صورت جماعت اقامه می‌شود.

وی افزود: اجرای طرح‌های آموزشی صحت قرائت نماز ویژه دوره ابتدایی، آشنایی با مبحث احکام و مراجع تقلید در دوره‌های متوسطه و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه همکاران فرهنگی از جمله برنامه‌های ترویجی برای اقامه نماز در مدارس است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان را از دیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد و افزود: تقویت پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزی و غنی‎سازی رشته‌های آموزشی، فرهنگی و هنری و ورزشی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان