اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. فروردين 1395 - 12:18   |   کد مطلب: 17590
فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان:
منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت است
فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان با اشاره به ضرورت حمایت از جبهه مقاومت گفت: امروز منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت است.

به گزارش صبح الوند امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی در گفتگو با مهر؛ با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و تشکیل قرارگاهی در راستای اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار داشت: نظر مقام معظم رهبری این بود که مردم باید نتیجه اقتصاد مقاومتی را لمس کنند.

وی بااینکه مسئولین باید این امر را تجزیه‌وتحلیل کرده و انجام دهند، افزود: در ارتش از قبل نیز تلاش شده بر همین اساس حرکت شود و اتکا بر توان داخلی و جوانان بوده است.

فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان با اشاره به تحریم‌ها عنوان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون تحریم‌ها با شدت و ضعف وجود داشته و هیچ‌گاه قطع نشده است و با توجه به این امر، اتکا ما به‌ویژه در تسلیحات و دانش نظامی بر توان و نیروهای داخلی بوده است.

اقتصاد مقاومتی در ارتش یک شعار نیست

وی بابیان اینکه باوجود تحریم‌ها موفق به ساخت تجهیزات دفاعی از قبیل تانک، زیردریایی، ناو، ناوشکن و هواپیما و سلاح‌های استراتژیک و راهبردی در داخل کشور شدیم، افزود: این امر نشان می‌دهد که ارتش بر این اصل مصمم بوده و اقتصاد مقاومتی در ارتش یک شعار نیست و آن را در عمل انجام داده و این کار کماکان ادامه خواهد داشت.

بیدادی یادآور شد: با توجه به نام‌گذاری امسال و تأکیدات مقام معظم رهبری بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» عزم نیروهای مسلح جزم‌تر شده و مصمم‌تر است که توان دفاعی را در حد اعلاء ارتقا دهد.

وی بابیان اینکه بحث مذاکرات در سطح بین‌المللی نیازمند پشتوانه قوی نظامی است، گفت: برای اینکه این بازخورد و پشتوانه ایجاد شود باید تجهیزات بروز و کارآمد داشته باشیم که ازجمله  آن‌ها بحث موشکی است.

فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان ابراز داشت: آنچه امروز آمریکا را بسیار نگران کرده این است که اسرائیل دربرد کامل موشک‌های ما قرار دارد و به همین دلیل وزیر دفاع آمریکا به‌صراحت اذعان کرد که هم‌پیمان اصلی ما در منطقه، اسرائیل دربرد موشک‌های ایران است.

سیاست‌های آمریکا در منطقه با حضور ایران با شکست مواجه شده است

وی بابیان اینکه بحث موشکی تنها بخشی از توان دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران است که موجب نگرانی دشمنان شده است، افزود: در دیگر عرصه‌ها مانند سایبری نیز نیروهای مسلح و جوانان و دانشمندان ایران توان بالایی دارند.

بیدادی عنوان کرد: از سوی دیگر نیز سیاست‌هایی که آمریکا در سال‌های گذشته در منطقه دنبال کرده با حضور ایران و مقاومت و حمایت ایران از این جبهه، همه یکی پس از دیگری در سوریه، یمن، عراق با شکست مواجه شده و نقش بر آب‌شده و دشمن در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام مانده است که این امر آن‌ها را نگران می‌کند.

وی با اشاره به بحث تحریم‌ها عنوان کرد: به‌طورقطع تحریم‌ها اثر دارد اما اثرشان آن‌چنان نیست که ما از ادامه مسیر بازبمانیم چراکه نظام جمهوری اسلامی ایران همان موشک‌ها و ساخت تجهیزات دفاعی را در زمان تحریم ارتقا داد و در زمان تحریم بحث صنعت هسته‌ای خود را به این مرحله رسانید.

تحریم‌ها برای ما به فرصت تبدیل می‌شود

فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان یادآور شد: ملت ما ملتی نیست که به‌وسیله تحریم، تهدید و یا هر وسیله دیگری دست از اهداف خود بردارد و آمریکا نیز این را به‌خوبی می‌داند که این تحریم‌ها برای ما تبدیل به فرصت می‌شود.

وی ادامه داد: بحث اقتصاد مقاومتی نیز که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شد در همین راستا است که زیرساخت‌های لازم را در کشور داشته باشیم تا تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

بیدادی عنوان کرد: ما هر چه پیشرفت داشتیم زمانی بوده که دشمن فشار آورده یا تحریم و تهدید کرده و درواقع همین امر حرکت ایران اسلامی را شتاب بخشیده است.

وی عنوان کرد: تحریم‌ها هیچ‌گاه نمی‌تواند مانعی دررسیدن یک ملت مصمم و با بصیرت به اهدافش باشد

امروز منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت است

فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان با اشاره به ضرورت حمایت از جبهه مقاومت گفت: امروز منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت است همان گونه که منفعت اسلام در محور مقاومت است.

امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی با بیان اینکه کشور ما یک کشور در حال توسعه است، اظهار داشت: زمانی که کشوری گام در مسیر توسعه برمی‌دارد مرزهای استراتژیک آن با مرزهای جغرافیایی منطبق نمی‌شود بلکه فراتر می‌رود.

آمریکا به دنبال تجزیه کشورها است

فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان با اشاره به طرح خاورمیانه بزرگ گفت: آمریکا به دنبال تجزیه کشورها است بنابراین جنگ‌های نیابتی راه‌اندازی کرد و این هدف را دنبال می کند که کشورها را تجزیه و خرد کند تا تهدیدی در برابر اسرائیل نباشند.

وی اضافه کرد: محور مقاومت برای مقابله با اهداف شوم آمریکا و اسرائیل تشکیل شد و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز با تقویت این جبهه در واقع در مقابله با دشمنان خود مصمم ایستاده است.

بیدادی با بیان اینکه نقش نیروهای ایران مستشاری است، بیان کرد: نیروی زمینی نیز در کنار سپاه پاسداران از منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز بحث، سوریه و محور مقاومت نیست، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند «اگر امروز در سوریه با آنها مقابله نکنیم باید در همدان و کرمانشاه با آنها بجنگیم» بنابراین حمایت از محور مقاومت در واقع تأمین امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

اهداف امنیتی ایران در محور مقاومت و سوریه و عراق است

فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان ابراز داشت: در قرن گذشته تمام جنگ‌های آمریکا در خارج از آمریکا و برای تأمین منافع و اهدافش بوده است و ما نیز از این قضیه مستثنی نیستیم و امروز اهداف امنیتی ما در محور مقاومت و سوریه و عراق است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده در روز ارتش بیان کرد: رژه نیروهای مسلح موتوری و پیاده و اجرای حرکات نمایشی همانند سال‌های گذشته در روز ارتش برگزار می‌شود.

بیدادی یادآور شد: دیدار با خانوده شهدا و جانبازان، غبارروبی مزار شهدا، حضور نیروها و سخنرانی در نماز جمعه و... از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت روز ارتش است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان