اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. فروردين 1395 - 14:11   |   کد مطلب: 17666
در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان مطرح شد:
شعار امسال در حوزه سلامت شعار غلبه بر دیابت است
معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان همدان ضمن اشاره به شعار سال گفت: با توجه خطر بیماری دیابت انتخاب شعار سال با عنوان غلبه بر دیابت شعار مناسبی است.

به گزارش صبح الوند، بابک کریمی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، ضمن اشاره به اینکه هر ساله روز هجدهم فروردین توسط سازمان جهانی بهداشت روز جهانی بهداشت عنوان شده است گفت: با توجه به تعطیلات ایام نوروز در ایران این روز 10 بعد به عنوان هفته سلامت از 1 تا 7 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

وی برنامه های هفته سلامت از جمله روزبهداشت  عمومی، فعالیت بدنی، ورزش و سلامت، آموزش خودمراقبتی و سلامت، برگزاری نمایشگاه غذا و.. بیان کرد و شعار امسال را در حوزه سلامت غلبه بر دیابت بیان کرد.

کریمی با اشاره به اینکه در حال حاضر امنیت بیماری های واگیر در کشور ما تقریبا کنترل شده است گفت: آنچه برای سالهای آینده پیش بینی می کنیم خطر سونامی بیماری های واگیر است.

وی گفت: با توجه به اینکه سالانه صد میلیون قطع عضو به وسیله بیماری های دیابت اتفاق می افتد انتخاب شعار غلبه بر دیابت به عنوان شعار سال را مناسب است.

در ادامه این جلسه، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: جمع آوری زباله های پسماند بیمارستان به صورت روزانه انجام می شود.

بابک مهری در خصوص مطب هایی که در سطح شهر وجود دارد بیان کرد: ساعت جمع آوری زباله های عفونی توسط سازمان پسماند در ساعت 5 تا 9 صبح است که در این ساعت مطب ها بسته هستند.

وی گفت: بعضی از پزشکان در ساعات پایان کار، زباله های عفونی  را در داخل باکس زباله های شهری انداخته که از این لحاظ بهداشتی صحیح نیست و خواهان یک تعیین تکلیف برای تعیین ساعت مشخص و ابلاغ یک دستورالعمل مشخص برای همه مطب ها جهت جمع آوری زباله های عفونی شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان اظهار کرد: پسماندهای عفونی نباید با زبالهای عادی وارد شهر شوند.

درادامه عاطفه نوری رییس محیط زیست شهرستان همدان بیان کرد: ازابتدای سال 94 همه بیمارستان ها مجهز به دستگاه اتوکلاو شده اند.

وی گفت:هر ماه پایش هر بیمارستان انجام می شود تا بحث بی خطرسازی زباله ها در بیمارستان نظارت گردد.

در ادامه مسئول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان همدان ضمن اشاره به اینکه  در رابطه با استخرها در سال 94 دستورالعملی از سوی وزارت بهداشت در رابطه با تغییر روش گندزادایی آب از سیستم کلریناتور گازی به سیستم بهتر صادرشد.

حسین خالقی مجدد روش کلرزنی مایع را روش شیمیایی و خطرناک نامید و گفت: سیستم الکترولیز نمک را برای تصفیه آب استخر را از لحاظ ایمنی سیستم مناسبی دانست و هزینه استفاده از این سیستم را 90 میلیون تومان اعلام کرد.

وی از متولیان اصلی در سازمان در سازمان ورزش و جوانان خواست تا همکاری بین بخش مناسبی در این زمینه صورت گیرد تا تصفیه آب استخرها در بخش دولتی و خصوصی به نحو مطلوب و ایمن انجام شود.

در ادامه مسئول بهداشت خانواده شهرستان همدان ضمن اشاره به اینکه در آمارگیری ها  از هر 10 نفر، انفر بالای 60 سال وجود دارد گفت: باید تمهیدات لازم در رابطه با امور مربوط به سالمندان انجام شود.

مژگان حسینی بیان کرد: برنامه ملی تحول نظام سلامت براساس الگوی اسلامی ایرانی در غالب 3 کمیته اصلی رفاه، منزلت و سلامت تشکیل شد.

مسئول بهداشت خانواده شهرستان همدان، گفت: با توجه به افزایش افراد بالای 60 سال در آمارگیری ها هر سه کمیته تشکیل شده شامل زیر مجموعه هایی برای انجام تمهیدات هرچه بهتر دررابطه با امور سالمندان هستند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری هر سه کمیته هر 6 ماه یکبار  است گفت:کمیته رفاه چند سازمان است برای تدوین استانداردهای خانه های سالمندان که متناسب با عملکرد این افراد است و کمیته سلامت به ارائه خدمات پزشکی به افراد سالمند بالای 60 سال می پردازد.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان