اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. ارديبهشت 1395 - 16:23   |   کد مطلب: 17758
در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه دانش آموزی سازمان پسماند همدان مطرح شد:
حل مشکل پسماند نیازمند فرهنگ سازی در بین مردم است
همزمان با هفته زمین پاک، از 49 نفر از دانش آموزان برگزیده درسری مسابقات برگزار شده از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان تجلیل شد.

به گزارش صبح الوند، در این برنامه که در محل دبستان حر ریاحی برگزار شد، رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مسابقه و مسولین آموزش و پرورش به منظود همکاری های ثمر بخش، گفت: خوشبختانه ما در مقاطع مختلف از پتانسیل مدارس در راستای فرهنگسازی بهره برده ایم.

کامران گردان افزود: امروز شهر ما در زمینه پسماند گرفتار معضلاتی است، که رفع این مشکلات نیازمند فرهنگسازی در میانه عامه مردم و به ویژه نسل جوان جامعه می باشد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر هزینه های زیادی صرف جمع آوری، تفکیک، دفع و دفن زباله ها می شود که در صورت همکاری شهروندان این هزینه ها تقلیل خواهد یافت.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: چنانچه مردم در زمینه تفکیک زباله  از مبدا به یاری مجموعه شهرداری و مدیریت پسماند بشتابند، هزینه های صرف شده در این رابطه، در زمینه پروژه های عمرانی به کار گرفته می شود.

وی دانش آموزان را سفیران فرهنگسازی در خانواده ها دانست و بیان داشت: برگزاری این گونه مسابقات میتواند ضمن فرهنگسازی، خلاقیت دانش آموزان را موجب شود.

در ادامه مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان نیز، ضمن گرامیداشت هفته زمین پاک، اظهار داشت:  سال گذشته چهارمین دوره از سری مسابقات بزرگ دانش آموزی مرتبط با این هفته ،برگزار شد که در این خصوص دانش آموزان توانستند با به کار گیری لوازمی چون کاغذ های باطله و وسایل دور ریز یکبار مصرف، خلاقیت خود را بروز دهند.

بابک آزاد ادامه داد:هدف از برگزاری این گونه مسابقات، آشنایی دانش آموزان با تفکیک ، کم حجم نمودن زباله، آشنایی با مدیریت پسماند و فرهنگسازی در این رابطه بوده است.

وی با بیان اینکه، دانش آموزان ضمن بهره گیری از خلاقیت، انتقال دهنده مباحث طرح شده به خانواده هایشان هستند، اظهار داشت:امروز همه باید بدانند که در حال حاضر منابع زمین محدود و روبه اتمام است و آلوده سازی آن میتواند بشر را بیش از پیش گرفتار نماید.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان، دانش آموزان را آینده سازان این مرز و بوم دانست و گفت: از آنجا که شما دانش آموزان با کاغذ به عنوان یک زباله خشک در ارتباط مستقیم هستید، مدیریت تفکیک به بهترین شکل ممکن و انتقال آموخته ها به خانواده انتظار می رود.

گفتنی است در پایان این مراسم از دو تن از دانش آموزان به نام های" دانیال بابایی مجد" و "محمد متین خدا مرادی" ازدبستان پسرانه" حر ریاحی "به عنوان برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات بزرگ دانش آموزان زمین پاک تجلیل شد.

لازم به ذکر است در این دوره از مسابقات، 49 نفر از دانش آموزان شهر همدان در مدارس مختلف برتر شناخته و از آنان از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان