اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. ارديبهشت 1395 - 16:44   |   کد مطلب: 17791
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان :
غارت دو میلیاردی نقض برجام است/ مسئولین به جای مچ گیری همدیگر حق ملت ایران را بازگردانند
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به آنکه آنکه غارت دومیلیاردی از مصادیق بدعهدی آمریکا و نقض برجام است گفت: متاسفانه با این وجود مسئولین چشم امید به بیرون از کشور و غرب دوخته اند و امیدوارند بتوانند با برجام مسئله ای را حل کنند.

 حجت الاسلام  حمیدرضا طالقانی ورکشی در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، با اشاره به واقعه انفجار پایگاه تفنگداران آمریکا در بیروت لبنان در سال 1983 میلادی که منجر به کشته شدن تعدادی از آنان شده بود گفت: آمریکایی ها از همان ابتدا کشور ما را دخیل در این  انفجار می دانستند و بر این اساس در سال 2007 میلادی در دادگاه فدرال  آمریکا کشور ما را محکوم به پرداخت غرامت کردند و این حکم در سال 2014 توسط دیوان عالی کشور آمریکا تایید می شود و به تعبیری این غارت  به شکل قانونی اتفاق می افتد.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد همدان، با بیان اینکه مسئولین باید به فکر چاره ای دراین زمینه باشند گفت: متاسفانه مسئولین کشور به جای اینکه متوجه سوء استفاده کشور آمریکا از ما باشند توپ را در زمین همدیگر می اندازند و پاس کاری انجام می دهند و دیگری را مقصر نشان می دهند.

 

 وی خاطر نشان کرد: اگر شما بدعهدی آمریکا را قبول دارید، پس چرا با وجود نقض برجام باز به این کشور اعتماد می کنید و چشم امید به بیرون از کشور و غرب دوخته اید و امیدوارید با برجام کاری یا مسئله ای را حل کنید.

 

حجت الاسلام طالقانی تصریح کرد: موضوع مهم این است که آمریکا بدعهد و بد پیمان است و این امر آمریکا از مصادیق بدعهدی و نقض برجام است.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد همدان با اشاره به اینکه آمریکا همیشه به فکر غارت بوده است گفت: واقعیت این است که کشور آمریکا در هیچ دوره ای تعامل دوستانه و محترمانه ای را با کشور ما نداشته  و در هر دوره ای چه قبل و چه بعد از انقلاب  به فکر غارت گری کشور ما بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: نکته ای که وجودارد آن است که دشمن، دشمن است و نمی شود به آن اعتماد کرد و باید توجه ما به  منابع و پتانسیل های داخلی باشد.

 

حجت الاسلام طالقانی افزود: توجه به بیرون اگر براساس تعامل دو طرفه و محترمانه باشد درست است ولی اگر بخواهد یک همکاری یک سویه از طرف کشور ما و در مقابل  شاهد بدعهدی آمریکا  باشیم، هیچ سودی برای کشور ما نخواهد داشت.

 

مسئولین با ایجاد تیم قوی حق ملت ایران را بازگردانند

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد همدان با اشاره به اینکه حق ملت ایران ضایع شده است اظهار کرد: مسئولین به جای آنکه توپ را به میدان یکدیگر پاس بدهند و مچ همدیگر را بگیرند به فکر راه حلی باشند و یک تیم قوی تشکیل بدهند و به این تیم ماموریت بدهند با مراجعه به دادگاه های بین المللی دنبال نقض این حکم باشند و اجازه ندهند  سرمایه کشور و ملت ما اینطور به غارت برده شود  و به دنبال بازگرداندن حق مردم باشند.

 

خیلی نباید به گفتگوهای روی کاغذ امیدوار بود

حجت الاسلام طالقانی  با اشاره به صحبت های اخیر یکی از کاندیداهای مطرح ریست جمهوری در کشور امریکا گفت:  خیلی نباید به این گفتگوها و پیمان های رو کاغذ امیدوار بود همانطور که یکی از کاندیداهای مطرح در کشور آمریکا گفته است که اولین کاری که می کند این است که  برجام را پاره می کند.

وی تصریح کرد: وقتی کشور آمریکا رسما این طور به کشور ما  بی حرمتی و بی اعتنایی می کنند  اینقدر ضرورت ندارد تمام توان و انرژی کشور را به این سمت ببریم.

انتهای پیام/ج

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان