اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. ارديبهشت 1395 - 7:18   |   کد مطلب: 17805
در دیدار اعضای شورای شهر و مدیر سازمان محیط زیست همدان مطرح شد:
دستیابی به شهر سبز پایدار نیازمند همکاری همه جانبه است
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: رسیدن همدان به شهر سبز پایدار دور از انتظار نیست و به همین منظور علاوه بر شهرداری، تمامی دستگاه های مرتبط نیز باید وارد میدان شوند.

به گزارش صبح الوند، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان در دیدار با اعضا شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه امروز قریب به دو دهه از تجربه کاری شوراها می گذرد گفت: امیدواریم شوراهای اسلامی در جایگاه مطلوب قانون گذار دست پیدا کنند.

محمد محمدی اظهار داشت:اعضا شورای اسلامی شهر همدان امور قابل توجهی  از مسائل مرکز استان را عهده دار می باشند که امیدواریم با حضور چهره های اثرگذار در این مجموعه بتوانند هرچه بیشتر در میان شوراهای اسلامی کشور بدرخشند.

محمدی در ادامه سخنان خود به مباحث زیست محیطی پرداخت و بیان داشت: بعد از تشکیل سازمان محیط زیست در دهه 50، سایرادارات کل زیست محیطی در استانهای مختلف کشور دایر شدند که بر این مبنا وظیفه این سازمان نظارت بر امور مرتبط با محیط زیست تعریف شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: پس از انقلاب  اسلامی با تعریف  قانون اساسی جهش بزرگی در موضوع محیط زیست اتفاق افتاد و در این سال اصول قانون محیط زیست تدوین شد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در مباحث زیست محیطی عقب مانده است عنون کرد:در حال حاصر بسیاری از کشورهایی که در تاریخ شکل گیری اشان به چند دهه هم نمی رسد، در مباحث زیست محیطی از ما جلو هستند.

محمدی با بیان اینکه سازمان محیط زیست هم اکنون وظیفه اجرایی ندارد گفت: در حال حاضر این سازمان در زمره دستگاه های نظارتی است ومدیریت بر مناطق حفاظت شده از جمله وظایف این سازمان می باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان اشاره کرد:هم اکنون بالغ بر سه درصد مساحت استان را مناطق حفاظت شده تشکیل می دهد و 11 درصد فعالیت های مربوط به شکار صید در حوزه مدیریتی اداره کل محیط زیست استان است.

وي بيان داشت: همدنين پاسخگويي به استعلامات صورت طرفته از اين اداره كل از جمله و ظايف ما مي باشد كه با نظارت هاي كارشناسي انجام شده اين وظيفه نیز به سرانجام مي رسد.

محمدی در ادامه سخنان خود به تفاهم نامه های منعقد شده و یا در حال انعقاد سازمان حفاظت محیط زیست پرداخت و اظهار داشت:در مجموع در حال حاضر 22 تفاهم نامه در این سازمان منعقد و یا در حال انعقاد است.

وی در خصوص مجموعه اقدامات صورت گرفته دراداره کل محیط زیست استان نیز گفت:طی 10 ماهه اخیر موضوع جرم انگاری و تخریب محیط زیست، به شدت موردتوجه قرار گرفته است که حجم بالای پرونده ها در مجامع قضایی گویای این امر می باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان عنوان کرد: حفاظت از محیط زیست نیازمند هم افزایی دستگاههای مختلف و مشارکت عموم مردم است.

وی در ادامه سخنان خود به معرفی شهر همدان به عنوان شهر سبز پایدار پرداخت و گفت: در این رابطه 2 سال پیش تفاهم نامه ای میان سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری همدان منعقد شده که متاسفانه تا امروزاتفاق موثری در این زمینه نیفتاده است.

محمدی عنوان کرد: هرچه در شاخص های زیست محیطی مرتبط با شهر همدان پیشرفت داشته باشیم تحقق شهر سبز پایدار امکان پذیراست و تحقق این شهر نباید به صورت نمادین و نمایشی اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد:در این رابطه افق روشنی پیشروی ما است چرا که دسترسی به شهر سبز پایدار دور از انتظار نیست و به همین منظور علاوه بر شهرداری، تمامی دستگاه های مرتبط نیز باید واردد میدان شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان از جمله دلایل انتخاب شهر همدان به عنوان شهر سبز پایدار به شرایط خاص طبیعی و جغرافیایی، دارا بودن محیط طبیعی منحصر به فرد و سابقه تاریخی و چند هزار ساله شهر اشاره کرد.

 

 

دست یابی به شهر سبز پایدار از مصوبات شورای شهر همدان است

در ادامه رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در این نشست با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این جلسه افزایش سطح همکاری های میان شورای شهر، شهرداری و اداره کل محیط زیست است، گفت: دستیابی به شهر سبز پایدارنیامند همکاری تنگاتنگ شهرداری، محیط زیست و سایر نهادهای متولی است.

کامران گردان با بیان اینکه در شورا برای دست یابی به شهر سبز پایدار در کمیسیون خدمات شهری تصویب و ازطریق شهرداری در حال انجام است، اظهار داشت: از جمله این اقدامات می توان به توجه به سرسبزی های پایدار از طریق کاهش استفاده از آب و کاشت گونه های کم آب، بهره گیری ازر وش های نوین بازیافت، تاکید بر افزایش سازگاری حمل ون قل عمومی با هدف کاهش آلودگی هوا، پیگیری طرح پیاده راه سازی خیابان های بوعلی و اکباتان، پیگیری ساماندهی دکل های مخابراتی، برگزاری جلسات متععدد در سازمان ها  وادارات جمع آوری کننده پسماندها و ارتباط گیری با شهروندان و سازمان های مهم نهاد اشاره کرد.

 

اعتبارات در راستای  فراگیر شدن محیط زیست محدود است

درادامه نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان بااشاره به اینکه محیط زیست فراگیر است، گفت: علیرغم اهمیت این موضوع امتیازات و امکانات دستگاه های دولتی در این خصوص محدود است.

حمیدرضا طبی مسرور بیان داشت:سازمان محیط زیست نیازمند دستگاه های کمک رسان است و با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی در عصر حاضر مباحث آموزشی به منظور حفاظت از محیط زیست حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان