اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. ارديبهشت 1395 - 9:37   |   کد مطلب: 17834
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان:
54 حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان پرشد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: از ابتدای سال تا کنون 54 حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان پر شده که مقدار 2 میلیون و هشتصد هزار مترمکعب در بخش آب های زیر زمینی صرفه جویی شده است.

به گزارش صبح الوند، مهندس مرتضی عزالدین  از انسداد 54 حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال جاری تا کنون در استان خبر داد و افزود: یکی از مهمترین راهکارهای گذر از بحران آب، مدیریت مصرف و جلوگیری از برداشت چاه های غیر مجاز و اضافه برداشت چاه های مجاز است.

عزالدین میزان آب صرفه جویی شده از انسداد چاه های غیر مجاز فوق را 2 میلیون و هشتصد هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت: میزان صرفه‌جویی حاصل از انسداد چاه‌ های غیرمجاز بسیار با ارزش است.

وی یاد آور شد: بیشترین تعداد چاههای غیرمجازی که باید پر شود مربوط به شهرستانهای رزن وکبودرآهنگ است.

وی تصریح کرد: از خرداد ماه سال گذشته تا کنون تعداد 754 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است که به میزان بیش از 62 میلیون متر مکعب در مصرف آبهای زیرزمینی صرفه جویی شده است.

مدیر عامل شرکت اظهارکرد: تاکنون بیش از 2550 حلقه چاه مجهز به کنتور هوشمند آب و برق شده است و تعداد 1335 حلقه کارت آنها شارژ شده است که 60 درصد این تعداد کنتور از اعتبارات دولتی و مابقی با هزینه مالک نصب شده است که این روند به سرعت در حال انجام است.

مهندس عزالدین خاطر نشان کرد: با نصب کنتور های هوشمند آب و برق، کنترل بر روی چاه ها  دقیق تر می شود و میزان برداشت آب از منابع زیر زمینی دائماً رصد می شود.

وی با بیان اینکه استان همدان یک استان نیمه خشک است گفت: میزان تبخیر آب در این استان 67 درصد است و منابع تجدید پذیر استان نیز محدود هستند.

عزالدین ادامه داد: در استان سه حوزه آبریز اصلی وجود دارد و حجم آب رودخانه های استان 530 میلیون متر مکعب بوده و سالانه 250 متر مکعب با کسری مخزن در استان مواجه هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اضافه کرد: دشت های این استان با سالانه یک متر افت مواجه بوده و 13 دشت استان نیز در وضعیت ممنوعه و یکی از دشت های استان در وضعیت ممنوعه بحرانی قرار دارند.

وی عنوان کرد: منابع تجدید پذیر آبی کشور از هفت هزار مورد به هزار و 500 منبع رسیده است و این نشان از ورود کشور ما به مرحله تنش آبی است.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان