اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. ارديبهشت 1395 - 12:50   |   کد مطلب: 17867
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:
همدان از نظرپایین بودن نرخ بیکاری در کشور استان ششم است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: نرخ بیکاری در استان همدان ، دو و نیم درصد نسبت به میانگین کشور پایین تر است و استان همدان از نظر پایین بودن نرخ بیکاری در کشور استان ششم است.

 مسعود اقلامی در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، با اشاره به آخرین آمار انتشار شده از سوی مرکز آمار ایران در رابطه با نرخ بیکاری در استان های کشور گفت: نرخ بیکاری استان همدان در سال گذشته، 8/5 درصد است که نرخ بیکاری  5 استان از ما کمتر است و استان همدان از نظر پایین بودن نرخ بیکاری استان ششم می باشد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: میانگین نرخ بیکاری کشور براساس آمار مرکز آمار ایران 11 درصد می باشد و نرخ بیکاری در استان همدان ، دو و نیم درصد نسبت به میانگین کشور پایین تر است و تلاش وزارتخانه این است که حتی یک نفر هم نباید بیکار باشد.

 

وی در خصوص نحوه مطلع از تعداد بیکاران در استان گفت: براساس سیستمی که مراکز کاریابی دارند و آمار کلی از  کسانی که در این سیستم ها ثبت نام می کنند  این تعداد به دست می آید.

 

اقلامی از ایجاد نرم افزار جامع ثبت افراد متقاضی کار در سال 95 خبر داد و گفت:  وزارتخانه در تلاش برای تهیه نرم افزار جامعی  برای اطلاع از تعداد افراد متقاضی کار است که در این صورت آمار کاملی خواهیم داشت.

 

وی در خصوص ایجاد اشتغال در استان همدان گفت: در این زمینه  کارهای جامع و عملی باید صورت بگیرد و یکی از برنامه های عمده  حفظ واحدهای موجود و تلاش در جهت افزایش ظرفیت بنگاه ها و شیفت کاری آنها و رفع مشکلات و پیگیری در جهت تسهیلات موردنیازشان و رفع موانع موجود می باشد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان همچنین تلاش در جهت جذب سرمایه گذار و ایجاد بنگاه های جدید و توسعه مشاغل خرد و خانگی را موارد ایجاد اشتغال در استان دانست و گفت: توسعه در جهت تشکیل تعاونی ها، ایجاد تعاونی توسعه عمران شهرستانی در هریک از شهرستان های استان، پیگیری در جهت رفع موانع شرکت های تعاونی، توسعه بخش صادرات شرکت های تعاونی و ارتباط با اقلیم کردستان و سایر مراکزی که می توانند تولیدات استان را جذب کنند از دیگر موارد می باشد.

 

اقلامی افزود: جمع آوری سرمایه های خرد و ایجاد بازاچه های مشاغل خانگی، شناسایی  و توسعه مراکز گردشگری درجهت توسعه اشتغال در استان میسر می باشد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد:  جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای خارجی، کیفی سازی محصولات و شناختن محصولاتمان به مردم از دیگر موارد می باشد.

 

وی توسعه بخش کشاورزی را بسیار مهم دانست و گفت: در بحث کشاورزی توسعه و کاشتن محصولات خوب مهم است و باید در کشاورزی به سمت محصولات کم آب بر برویم  و محصولاتمان را هدفمند صادر کنیم.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان