اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. ارديبهشت 1395 - 15:35   |   کد مطلب: 17894
رئیس پلیس راه ناجا اظهار كرد: افزایش میزان جرائم رانندگی یكی از متغیرهای مثبت و اثرگذار در كاهش سوانح رانندگی است.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدحسین حمیدی در آئین معارفه فرمانده جدید پلیس راه استان همدان خاطرنشان كرد: در اواخر دهه 80 شاهد افزایش جریمه رانندگان متخلف بودیم ولی پس از آن افزایشی صورت نگرفت.
وی اضافه كرد: اواخر سال 94 نیز جرائم رانندگی افزایش یافت كه این امر به عنوان یك متغیر مثبت می تواند در كاهش سوانح رانندگی تاثیر مثبت داشته باشد.
وی به تشریح روند كاهش سوانح جاده ای در كشور و استان همدان پرداخت و گفت: میزان متوفیات سوانح جاده در سال 85 هفت هزار و 249 نفر بود كه در سال 94 این رقم 37 درصد كاهش داشته است.
رئیس پلیس راه ناجا گفت: 667 نفر در سوانح جاده ای استان همدان در سال 85 جان باختند كه این آمار در سال گذشته با 38 درصد كاهش به 361 نفر رسید.
وی برخورد با تخلفات حادثه ساز و جریمه رانندگان متخلف، افزایش سامانه های نظارتی، اصلاح و ایمن سازی راهها و ایجاد زیرساختهای مناسب را در كاهش شمار متوفیان سوانح جاده ای موثر دانست.
وی گفت: میزان واژگونی خودروها در همدان 39.1 درصد یعنی حدود سه درصد از میانگین كشوری بالاتر است كه این مولفه یكی از آسیبهای همدان به شمار می رود.
وی تاكید كرد: این آمار بیانگر ضرورت تدبیر برنامه ای اساسی برای كاهش واژگونی در استان همدان است هر چند رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی عامل اصلی واژگونی به شمار می رود.
رئیس پلیس راه ناجا با ذكر اینكه بخشی از واژگونی ها با اصلاح راه رفع می شود افزود: بسیاری از رانندگانی كه دچار سانحه می شوند مسافر بوده و شناخت دقیقی از مسیرها ندارند.
سرهنگ حمیدی تاكید كرد: باید اصلاح هندسی معابر به گونه ای صورت بگیرد كه در صورت خطا از سوی راننده، اشتباه وی منجر به مرگ او نشود.
وی بیان كرد: در 56.8 درصد سوانح رانندگی كشور خودروهای سواری، 19.5 درصد موتورسیكلت، 12.1 درصد كامیونها و 1.3 درصد ناوگان عمومی مقصر هستند.
وی اضافه كرد: 62 درصد سوانح كشور در راه اصلی رخ می دهد كه این آمار در استان همدان 74 درصد است در حالیكه بیشترین حضور پلیس در محورهای اصلی است.
رئیس پلیس راه ناجا اظهار كرد: 65 درصد از سوانح رانندگی در محدوده 30 كیلومتری شهرها و 35 درصد خارج از محدوده 30 كیلومتری شهرها اتفاق می افتد كه علت آن افزایش حجم ترافیك و كاهش دقت رانندگان با نزدیك شدن به شهرها است.
سرهنگ حمیدی قرار گرفتن همدان در مسیر عتبات عالیات را از ویژگی های این استان دانست و افزود: با توجه به ناتوانی ناوگان عمومی برای جابجایی حجم بالای مسافر در ایام اربعین، بنابراین برای بازگرداندن زائران از اتوبوس شركتها و ناوگان غیر استاندارد استفاده شد.
وی اضافه كرد: طرح زمستانه همدان یكی از مشكلات پلیس راه كشور محسوب می شود چون بسیاری از رانندگان بدون تجهیزات زمستانه و حتی لباس گرم وارد استان كوهستانی همدان شده و در جاده گرفتار می شوند.
در این آئین از خدمات سرهنگ مهدی شاكری تقدیر و سرهنگ رضا عزیزی به عنوان فرمانده جدید پلیس راه همدان معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان