اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. ارديبهشت 1395 - 14:40   |   کد مطلب: 17909
سرپرست پردیس شهید مقصودی همدان گفت: در چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد ۲۸ فیلم درزمینه‌های مختلف علمی، آموزشی و تربیتی در همدان اکران می‌شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، علیرضا صوفی در مراسم افتتاحیه فیلم رشد در همدان با گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: به فرموده  رهبر معظم انقلاب دستگاه آموزش و پرورش نیاز به نوسازی درابعاد مختلف دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش بر دو بخش رسمی و غیر رسمی استوار است بیان داشت: این دو شیوه در فرهنگ تعلیم و تربیت نسل نونهال و نوجوان ما در هیچ دوره ای دوگانه نبوده است.

وی افزود: بسیاری از چالش‌ها ناشی از دوگانگی آموزش رسمی و غیر رسمی است.

 صوفی تاکید کرد: آموزش از مدرسه تا دانشگاه آموزش رسمی و امری حاکمیتی است و بزرگترین چالش، تضاد بین آموزش رسمی و غیر رسمی است .

سرپرست پردیس شهید مقصودی ابراز کرد: یکی از راههایی که آثار مخرب در فرهنگسازی داشته آموزش غیر رسمی است که سبب شده دو گانگی و تضاد بین این آموزش و آموزش رسمی بوجود آید و این تضاد منجر به بحران های زیادی شود.

صوفی با تاکید بر اینکه یکی از مظاهر نوسازی فیلم و پویا نمایی می‌باشد،خاطر نشان کرد: یکی از مدرن‌ترین آموزش ها، آموزش تصویری است که سابقه‌ای دیرینه دارد.

وی با اشاره به آثار فیلم در مسئله آموزش ادامه داد: دیدن فیلم قدرت تفکر و گسترش زوایای دید را به همراه دارد.

سرپرست پردیس شهید مقصودی همدان در ادامه به آثار و تبعات شایعه پراکنی در جامعه اشاره کرد و افزود: شایعه سبب شده که بسیاری از مباحث پذیرفته شده ازبین برود.

وی افزود: بحران تفکر هنوز در جامعه حاکم است.

صوفی ایجاد خلاقیت وتفکر را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: تحولات زیادی در سیستم آموزشی صورت گرفته اما بحران تفکر بر جای خود باقی است، آموزش نباید خلاقیت را از انسان گرفته و در زندگی اجتماعی و خانوادگی باید تاثیر مثبت بر جای گذارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان با همکاری آموزش و پرورش اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است، افزود: هر تغییری نیازمند رستاخیز فرهنگی است و دانش آموزان و معلمین طلایه داران پیروزی انقلاب اسلامی بوده اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان