اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1395 - 10:17   |   کد مطلب: 17928
حرف های شنیدنی از معلم نمونه استانی همدان؛
از شیرین ترین خاطره دوره معلمی تا انتظارات از مسئولین
چندین سال است که به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مطهری، از معلمان سراسر کشور تقدیر و تجلیل می شود. به این بهانه با اصغر سلگی معلم نمونه استانی سال 95 همدان به گفتگو نشستیم.

به گزارش صبح الوند، انتخاب اصغر سلگی به عنوان معلم نمونه استانی در سال 95  بهانه ای شد تا با این معلم گفتگویی خواندنی و جالب داشته باشیم

این معلم نمونه استانی متولد 1357 است و در سال 1377 وارد تربیت معلم شده است و دارای مدرک امور تربیتی از تربیت معلم وهم اکنون دارای فوق لیسانس روان شناسی تربیتی است.

سلگی در بیان سابقه کاری اش از خدمت به مدت 11 سال در منطقه محروم قهاوند و 2 سال در هنرستان تربیت بدنی تختی می گوید و هم اکنون 2 سال است که معاون پرورشی دبستان شهیدان تقوی طلب است.

وی دارای رتبه اول  اقدام پژوهی در استان و رتبه دوم درس پژوهی در ناحیه است ، عضو کمیته پژوهی ناحیه 2 ،داور استانی اقدام پژوهی و معلم نمونه ناحیه 2 در سال 94 است. 

این معلم فداکار به مشکلات کار در مناطق محروم اشاره می کند و می گوید: در زمانی که منطقه محروم بودم  به دلیل کمبود وسایل نقلیه  2سال در بیتوته بودیم و بعد از آنکه ساکن همدان شدم از لحاظ رفت و آمد مشکل داشتم و متاسفانه دانش آموزان آن مناطق از دارای فقر شدید مالی و فرهنگی بودند.

 

 

بهترین خاطره دیدن دانش آموز دیروز، به عنوان همکار آینده است

سلگی در بیان شیرین ترین خاطره از دوران معلمی اش  گفت: كار در كسوت معلمي و تعليم به دانش آموزان خاطرات شيرين فراواني دارد اما جايي كه ببيني دانش آموزان ديروز، همكار آينده ات شده اند و يا در دانشگاه ها و مراكز علمي مشغول به فعاليت هستند از شيرين ترين خاطرات است.

وی تلخ ترین خاطره را خبر فوت نا بهنگام همكار گرانقدرش مرحوم حيدر كاظمي در بهمن ماه 89 دانست.

این معلم نمونه از مسئولین خواست تا نگاهشان به جامعه فرهنگيان شعاري نبوده و استفاده ابزاري و تبليغاتي،علي الخصوص هنگام گرفتن رأي اعتماد و انتخابات مجلس شوراي اسلامي از فرهنگيان نداشته باشند.

وی همچنین خواهان این بود که حقوق و مزاياي فرهنگيان را هم مثل بقيه كارمندان در نظر بگيرند و از نظر پرداخت تفاوتي نداشته باشند چرا که جامعه فرهنگيان زياد هستند اما زيادي نيستند.

سلگی همچنین صدا و سيما و مطبوعات هم خواست تا رسالت خود را نسبت به فرهنگيان فراموش نكنند و در جهت تخريب اين قشر زحمت كش با ديدن كوچكترين اشتباه، عمل نكنند.

این معلم نمونه استانی در پایان از معلم كلاس اولش آقاي كارگران یاد کرد وگفت: امیدوارم این معلم عالیقدر اگه هنوز زنده هستن خدا نگهدارش باشه و اگه از دنيا رفته خداوند رحمتشان كند چرا که برای من الگو بودند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان