اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1395 - 13:03   |   کد مطلب: 17930
رئیس کمیته مربیان پینگ‌پنگ کشور خبر داد:
انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین آموزش و پرورش و فدراسیون پینگ‎پنگ
رئیس کمیته مربیان پینگ‌پنگ کشور از انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین آموزش و پرورش و فدراسیون پینگ‎پنگ خبر داد و گفت: در این تفاهم‌نامه مقرر شد، تنیس روی میز به عنوان یکی از دروس دانش‌آموزان مقطع پنجم ابتدایی گنجانده شود.

به گزارش صبح الوند نادر شاملو  در گفت‌وگو با  فارس، با بیان اینکه فدراسیون پینگ پنگ بر اساس برنامه‌ریزی در طی سال 94 از مربیان برجسته دیگر کشورها استفاده کرده و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کند، اظهار کرد: در این برنامه که تا سال 95 هم ادامه دارد، یکی از مربیان برجسته کشور کره در ایران در اکثر استان‌ها حضور یافت.

وی با بیان اینکه رشته پینگ‌پنگ در دو رده بانوان و مردان جزء رشته‌های سرآمد دنیاست، گفت: در اردوهای تمرینی امسال، سه مربی خانم و یک آقا از کشور کره، آموزش‌هایی را برای مربیان و بازیکنان استان‌ها ارائه کردند.

رئیس کمیته مربیان پینگ‎پنگ کشور از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در رشته پینگ‎پنگ در کشور خبر داد و افزود: این کارگاه‌ها برای ارتقای مربیان است که هر مربی باید برای ارتقای درجه بالاتر حداقل در دو یا سه کارگاه شرکت کند.

این مسئول با بیان اینکه فدراسیون پینگ‎پنگ با جدیت آموزش مربیان را در دستور کار دارد، افزود: در یک طرح استانی نیز برگزاری اردوهای تمرینی برای بازیکنان و مربیان اجرا می‌شود.

شاملو با بیان اینکه در سطح کشور کلاس‌های مربیگری در سطح یک، 2، 3 و های‌فورمنس برگزار می‌شود، افزود: در این کلاس‌ها از مدرسان خارجی استفاده می‌شود که سال گذشته با استفاده از یک مدرس خارجی، 9 نفر از مربیان ایرانی توانستند در سطح یک خوش بدرخشند.

وی از برگزاری سه دوره کلاس مربیگری سطح یک در ایران خبر داد و گفت: مربیانی که در این دوره شرکت کنند، حق حضور در کشورهای دیگر را به عنوان مربی دارند.

رئیس کمیته مربیان پینگ‌پنگ کشور با اشاره به اینکه ایران در رشته پینگ‎پنگ از بسیاری از کشورها جلوتر است، افزود: تنها رقیب ما در غرب و جنوب آسیا، کشور هند است که پیشینه خوبی در این رشته دارد.  

وی از کسب سهمیه سوم المپیک در رقابت‌های انتخابی المپیک در هنگ‎کنگ توسط ایرانیان خبر داد و گفت: برای نخستین بار ندا شهسواری و برادران عالمیان سه سهمیه تاریخی کسب کردند و این یک افتخار بزرگ است.

شاملو از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش و پرورش و فدراسیون پینگ‎پنگ خبر داد و گفت: در این تفاهم‌نامه مقرر شد، تنیس روی میز به عنوان یکی از دروس دانش‌آموزان مقطع پنجم ابتدایی گنجانده شود.

وی با بیان اینکه تعامل آموزش و پرورش استان همدان با این رشته ورزشی خوب است، گفت: امید است در راستای این همکاری‌ها بتوانیم ورزشکاران قهرمانی را تربیت کنیم.

رئیس کمیته مربیان پینگ‌پنگ کشور استفاده از سالن‌های آموزش و پرورش برای رشته پینگ‎پنگ را از دیگر بندهای تفاهم‌نامه خواند و گفت: هر ساله کارگاه‌های آموزشی در سطح استان‌ها برگزار می‌شود که همدان نیز از این امر مستثنی نیست.

وی پینگ‎پنگ در اسدآباد را در سال‌های اخیر موفق خواند و گفت: با وجود نیروهای جوانی در این رشته به آینده پینگ‎پنگ شهرستان خوش‌بین هستم.

شاملو با اشاره به پیشینه قبلی این رشته در شهرستان اسدآباد، گفت: برای موفقیت بیشتر باید شرکت‌های خصوصی به عنوان اسپانسر این رشته را کمک کنند.

وی با بیان اینکه رشته پینگ‎پنگ پرهزینه‌ نیست، گفت: این رشته یکی از رشته‌های ورزشی سریع و هیجانی دنیاست که خطرات جانبی ندارد و در عین حال پیچیده‌ترین رشته ورزشی محسوب می‌شود.

رئیس کمیته مربیان پینگ‌پنگ کشور با بیان اینکه در برخی از آپارتمان‌های تهران با وجود یک میز تنیس، خانواده‌ها تا پاسی از شب به این رشته ورزشی می‌پردازند، گفت: این ورزش یک تفریح سالم است که باید در جامعه ما نهادینه شود.

وی در ادامه استان همدان را در کسب مقام قهرمانی رده‌های نونهالان و نوجوانان در رشته پینگ پنگ مثال‌زدنی دانست و گفت: آقایان ملارجبی، پیمان نوروزی، علیرضا رهبر، سجاد چلوی، علیرضا آئینی، میلاد یعقوبی میلاد نوشادی و امید بشیری از افتخارات همدان در این رشته هستند که مقام‌های ملی کسب کردند. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان