اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. ارديبهشت 1395 - 10:19   |   کد مطلب: 17953
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر گفت: در شهرستان ملایر با توجه به آب و هوا و اقلیم مناسب 44 هزار و 608 کلنی مدرن زنبورعسل وجود دارد که از این تعداد کلنی حدود 530 تن عسل برداشت شده است.

به گزارش صبح الوند، غلامحسین تقوی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این شهرستان 24 درصد از کل تولید عسل استان را به خود اختصاص داده و از این لحاظ رتبه اول استان را دارد.

وی اظهار کرد: تعداد زنبورداران دارای پروانه در این شهرستان 330 نفر است و تعداد 448 نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

تقوی یادآور شد: میانگین برداشت عسل از هر کندو بین 10 تا 12 کیلوگرم است و به تازگی کارگاهی در شهرک سامن برای بسته‌بندی عسل افتتاح شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: در بسیاری از درختان میوه مانند سیب یا گیلاس 90 درصد کار گرده‌افشانی و بارورسازی را زنبورعسل انجام می‌دهد و گرده‌افشانی درختی مثل بادام هم به صورت 100 درصد توسط زنبورعسل انجام می‌شود.

تقوی ادامه داد:  گیاهان و درختانی هم که توانایی خودگرده‌افشانی را دارند، اگر زنبورعسل این کار را برایشان انجام دهد کیفیت و کمیت محصولشان چند برابر می‌شود بنابراین این حشره نقش بسیار مهمی در تولید و افزایش محصولات کشاورزی ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به خوبی مشخص می‌شود که اگر زنبورعسل نباشد میزان کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی به شدت کاهش می‌یابد و طبق نظر کارشناسان، تولید محصولات کشاورزی به 25 درصد کاهش می‌یابد، در واقع زنبورعسل نقش مستقیم در تولید 75 درصد محصولات کشاورزی مورد استفاده انسان دارد.

تقوی هشدار داد: کشاورزانی که دانسته یا نادانسته با سموم شیمیایی زنبورهای عسل را می‌کشند، باید بدانند با این کار به طبیعت آسیب می‌زنند و زندگی نسل‌های آینده را به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان