اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. ارديبهشت 1395 - 13:41   |   کد مطلب: 17996
معاون امور عمراني استانداري همدان بر اتمام ساماندهي گلزار شهداي استان تا پايان سال تاکيد کرد و گفت: بزرگ نگه داشتن ياد و نام شهدا کمترين کاري است که مي‌توان انجام داد.

به گزارش صبح الوند، محمود رضا عراقي روز دوشنبه در کارگروه ساماندهي گلزار شهدا با گراميداشت ياد و خاطره شهدا بويژه شهداي مدافع حرم افزود:

ارج نهادن به مقام شامخ شهيدان و گراميداشت ياد و خاطره آنان از مهمترين وظايف ما است.

وي با بيان اينکه براي انجام طرح ارزشمند و معنوي ساماندهي گلزار شهدا همکاري ساير دستگاه هاي اجرايي نياز است ادامه داد: در اين راستا ما مسئولان موظف هستيم تا طرح ساماندهي مزار شهدا را باشتاب به اتمام برسانيم.

معاون امور عمراني استانداري همدان گفت: با تخصيص بودجه امسال کار ساماندهي گلزار شهدا در استان همدان تمام مي‌شود.

وي با بيان اينکه کارگروه مناسب‌سازي شهر نيز به زودي برگزار خواهد شد اظهار کرد: در اين باره اقدامات و فعاليت‌هايي بايد صورت گيرد تا شرايط تردد براي جانبازان و معلولان در شهر تسهيل شود.

عراقي با اشاره به اينکه در شهر همدان قبور براي والدين شهدا، همسران و فرزندان شهدا رايگان است، خاطرنشان کرد: در ديگر شهرهاي استان نيز اين بخشنامه براي شهرداري‌ها ارسال و اجرايي شود.

فرماندار شهرستان بهار نيز با اشاره به اينکه کار ساماندهي 11 مزار شهيد در دست انجام است، گفت: کار ساماندهي 20 مزار شهيد باقيمانده است که اتمام آن نيازمند تخصيص اعتبار است.

محسن مرادي‌پناه با اشاره به وجود 609 مزار شهيد در شهرستان بهار اظهار کرد: در شهرستان بهار چهار گلزار شهدا شهري و 47 گلزار شهداي روستايي وجود دارد.

وي با اشاره به اينکه کار ساماندهي 11 مزار شهيد در دست انجام است، خاطرنشان کرد: کار ساماندهي 20 مزار شهيد باقيمانده است که انجام آن نيازمند تخصيص اعتبار است.

فرماندار شهرستان بهار با اشاره به وجود 9 مزار شهيد گمنام در اين شهرستان گفت: در بحث ساماندهي گلزارهاي شهدا مبلغ 2ميليارد ريال به دهياري‌ها بدهکار هستيم که با تخصيص اعتبار اين مهم نيز حل شود.

مديرکل اوقاف و امور خيريه استان همدان نيز در اين جلسه با بيان اينکه از سه ماه قبل تاکنون 16 نفر از والدين شهدا به طور رايگان دفن شدند، گفت: 271 قطعه براي جانبازان در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند با بيان اينکه قطعه شهدا 500 قطعه ظرفيت دارد، اظهار کرد: مجموعه اوقاف طرح اعزام رايگان خانواده شهداي مدافع حرم به عتبات عاليات را انجام مي‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان