اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. ارديبهشت 1395 - 11:25   |   کد مطلب: 18014
مدیر اجرایی نخستین جشنواره عکس محیط زیست استان همدان از آغاز فرایند داوری این جشنواره با حضور داوران برتر کشوری و جهانی خبر داد.

به گزارش صبح الوند، سعیده آقاخانی در جمع خبرنگاران گفت: هیئت داوران متشکل از امیرعلی جوادیان، افشین بختیار و علی مهاجران داوری آثار رسیده به دبیرخانه نخستین جشنواره عکس محیط زیست استان را آغاز کردند.

مدیر اجرایی این جشنواره افزود: بر این اساس نفرات اول تا سوم بخش های جلوه های حیات وحش استان همدان، انسان و طبیعت و اکوتوریسم و برگزیده بخش ویژه انتخاب می شوند و عکس هایی که به نمایشگاه جنبی جشنواره راه پیدا می کنند مشخص می گردند.

آقاخانی خاطرنشان کرد: 550 اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره عکس محیط زیست استان همدان ارسال شد که در این میان 50 اثر به نمایشگاه راه پیدا می کنند و 10 اثر برگزیده در مراسم اختتامیه جشنواره که روز 16 خرداد ماه در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان برگزار می شود، انتخاب و معرفی می شوند.

وی با تبیین رزومه داوران جشنواره بیان کرد: افشین بختیار متولد 1329 در تهران، عضو رسمی عکاس یونسکو در خاورمیانه، دارای نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، داور بیش از 40 مسابقه و جشنواره عکاسی در ایران و خارج از ایران، مولف بیش از 65 جلد کتاب نفیس ایران شناسی است و حدود 45 سال است که به کار عکاسی مشغول است.

 مدیر اجرایی این جشنواره افزود: امیرعلی جوادیان متولد ۱۳۳۶ اصفهان فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبا، دارای مدرک دکترای هنری و نشان درجه یک هنری از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان کشور است که انتشارحدود 10 جلد کتاب عکاسی، تدریس دردانشگاه، برپایی نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل وخارج از کشور، کسب جوایزمهم عکاسی، دبیری جشنواره‌های عکس و داوری عکاسی را در کارنامه خود دارد.

آقاخانی ادامه داد: علی مهاجران نیز  کارمند و عکاس محیط زیست، مدرس رسمی دوره های عکاسی طبیعت و حیات وحش، عضو هیات داوران اولین دوره جشنواره مطبوعات و محیط زیست ایران و عضو انجمن ملی عکاسان ایران است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با این روند و حضور چنین داورانی، کار داوری  و انتخاب آثار نمونه به خوبی انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان