اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. ارديبهشت 1395 - 11:29   |   کد مطلب: 18059
محمدی گفت: حتی اگر دادگاه لاهه نتیجه ای به نفع ایران منتشر کند، زمان آن بسیار طولانی خواهد بود و ممکن است چندین سال طول بکشد و در نهایت اگر نتیجه این دادگاه به نفع ایران باشد، باز هم تضمینی وجود نخواهد داشت که آمریکا به نتیجه دادگاه لاهه عمل کند. و قدرتی در جهان نیست که آمریکا را ملزم کند.

به گزارش صبح الوند، مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با  راه دانا؛ در خصوص راه حل عملیاتی برای بازگشت 2میلیارد دلار از اموال ایران که توسط آمریکا مسدود شده است اظهار داشت: در حال حاضر هیچ راه حلی جز تجدید نظر ایران در اجرای برجام برای بازگشت اموال به ایران وجود ندارد.

 

وی افزود: اگر ایران اجرای بخشی از تعهدات خود در برجام را متوقف کند و یا اگر برنامه ای دقیق برای برگشت به ماقبل توافق در نظر گرفته و آن را اعلام کند، در آن زمان آمریکا در مورد تصمیمات خود در بعد از برجام تجدید نظر خواهد کرد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه تهدید و مقابله به مثل با آمریکا راه حل مناسبی برای بازگرداندن اموال ایران است خاطر نشان کرد: تبدیل کردن حرف آمریکا از شکست توافق به یک تضمین برای پایبندی آمریکا به حقوق ایران راه حل مناسبی است و به جز این راه حل دیگری در حال حاضر وجود ندارد.

 

وی با اشاره به شکایت ایران در این خصوص به دادگاه لاهه گفت: قطعاً شکایت کردن بهتر از شکایت نکردن است اما مطمئناً محاکم بین المللی بیشتر به نفع آمریکا است تا ایران و با توجه به اینکه این محاکم بیشتر بر اساس زور و تزویر پیش می روند تا بر اساس عدالت، بعید است که در دادگاه لاهه نتیجه ای به نفع ایران صادر شود.

 

محمدی ادامه داد: حتی اگر دادگاه لاهه نتیجه ای به نفع ایران منتشر کند، زمان آن بسیار طولانی خواهد بود و ممکن است چندین سال طول بکشد و در نهایت اگر نتیجه این دادگاه به نفع ایران باشد، باز هم تضمینی وجود نخواهد داشت که آمریکا به نتیجه دادگاه لاهه عمل کند. و قدرتی در جهان نیست که آمریکا را ملزم کند.

 

وی با اشاره به اینکه ظریف مجری برجام و مسئول پایبندی تعهدات نسبت به برجام است تأکید کرد: همانطور که یک روز ظریف با وعده رفع محدودیت های اقتصادی کشور را تشویق به انجام توافق می‌کرد، امروز با وعده خروج از برجام باید آمریکا را مجبور به انجام تعهداتش کند.

 

محمدی ضمن بیان اینکه ظریف مسئول اصلی اقدامات خصمانه آمریکایی هاست که با اتکا به برجام علیه ایران انجام می دهند تصریح کرد: مهمترین دستور دیپلماتیک ایران باید سود بردن واقعی و دو طرفه کشور ها از نتایج برجام باشد، نه اینکه سود طرف غربی در عمل و سود ایران تنها روی کاغذ باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان