اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. ارديبهشت 1395 - 9:06   |   کد مطلب: 18089
مدير سايبري قرارگاه خاتم الاوصياء(عج) خبر داد :
آغاز به کار جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی در همدان
مدیر سایبری قرارگاه خاتم الاوصياء (عج) گفت: جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی در همدان همزمان با سراسر کشور با هدف ناامن کردن فضا برای کاربران غیر اخلاقی و جلوگیری از نفوذ فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرده است.

محمد یعقوبی در گفتگو با خبرنگار صبح الوند؛ از آغاز فعالیت جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی در استان همدان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: طی چند سال گذشته نرم افزارهایی همچون اینستاگرام و تلگرام به یکی از شبکه های پرمخاطب مجازی در ایران بدل شده اند و عدم نظارت بر آنان سبب شده به فضایی بی در و پیکر برای ترویج بی اخلاقی و فساد تبدیل شوند و این در حالی است که مسئولان فرهنگی واکنشی نشان نداده اند و ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و جلوگیری از ترفندهای دشمن برای تغییر سلایق و علایق مردم کشورمان را با هدف نفوذ فرهنگی نادیده می انگارند.

 

مدير سايبري قرارگاه خاتم الاوصياء (عج) افزود: اصلی ترین هدف شبکه های اجتماعی مبارزه با هویت اصیل اسلامی و ایرانی و تغییر سبک زندگی وابسته به این هویت می باشد و  دشمن با ایجاد فضاهای فریبنده هویت اصلی ما را تحت تاثیر قرار داده و برای گسست نسل ها و ایجاد تغییر در سبک زندگی برنامه ریزی نموده است.

 

وی خاطر نشان کرد: دشمنان در میدان جنگ نرم از شبکه های اجتماعی برای القاء شبهات و ترویج بی بندو باری و فساد اخلاقی بیشترین بهره برداری می کنند و برخوردهای سلبی و فیلتر کردن شبکه های اجتماعی راه صحیح مبارزه با مفسده های آن نیست.

 

نماينده سازمان فضاي مجازي سراج در استان همدان تصریح کرد: ما نیز می توانیم با بومی سازی کاربردی و استفاده های دینی و اجتماعی از این فضاها ضمن رقابت با دشمنان به روشنگری در این فضا بپردازیم و با جمع آوری کارشناسان و صاحب نظران وایجاد گروه های آموزشی و ورود به گروه های مختلف راه عبور آنها را ببندیم .

 

فضای مجازی برای مفسدین امن نخواهد بود

یعقوبی به بیان اهداف تشکیل این جبهه مردمی  پرداخت و گفت: از جمله آنها کاهش محتوای غیر اخلاقی و منافی عفت در شبکه های اجتماعی، نا امن سازی بستر فعالیت برای تولید کنندگان محتوای نامطلوب و هم اندیشی و هم افزایی به منظور تولید محتوای فرهنگی و تقویت بنیان های دینی و مذهبی و در نهایت ترویج فضای امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

 

نماينده سازمان فضاي مجازي سراج به وجود  محیط های غیر اخلاقی در تلگرام و ایستاگرام اشاره کرد و بیان کرد: 80 درصد محتوای غیر اخلاقی فضای تلگرام توسط عده ای کمتر از 1000 نفر (سرشاخه های اصلی) تولید می شود و برای اولین بار از سایت های غیر اخلاقی وارد فضای تلگرام فارسی می شود و سپس در کانالهای بسیاری که این افراد راه انداخته اند به صورت انبوه منتشر می شود و سرشاخه ها اغلب با هدف کسب درآمد، جوانان و نوجوانان ایران عزیز ما را معتاد محتوای شهوت انگیز خود می کنند.

 

و ی افزود: اغلب افرادی که از اینجا به بعد وارد چرخه ی این محتوای غیر اخلاقی می شوند فریب خورده اند و قطعا با تذکر به خود آمده و از چرخه ی انتشار و این بازی کثیف خارج خواهند شد.

 

مدير سايبري قرارگاه خاتم الاوصياء (عج) به استقبال مردمی از راه اندازی چنین جبهه ای اشاره کرد و بیان کرد: با اطلاع رسانی به موقع مردم، کارهای زیادی در همین اوایل تشکیل توسط این جبهه صورت گرفته است که از جمله آنها می توان به از دسترس خارج کردن صفحه اي با بيش از يكصد هزار فالور در شبكه اينستاگرام كه مبادرت به ترويج عكس و فيلم هاي پورنوگرافي مي نمود، شناسایی  تعداد زیادی اپلیکیشن غیر مجاز و خارج از عرف و اخلاق در اپ استور کافه بازار، شناسایی ادمین کانال غیر اخلاقی خندوانه با بیش از 60 هزار عضو اشاره کرد.

 

یعقوبی افزود: تعدادي از كانال هاي تلگرامي مروج فساد پس از شناسايي ادمين ها و تذكر از سوي جبهه مقابله با فساد در فضاي مجازي از دسترس خارج شده اند و ضمن تعهد بر عدم تكرار موارد مشابه خواستار عدم افشاي هويتشان شدند اين جبهه نيز با حسن نيت از افشاي هويت نامبردگان در صورت عدم تكرار خودداري خواهد نمود.

 

وی در پایان اظهار کرد: جبهه مقابله با فساد در فضای مجازی از عموم هموطنان که مایلند به طروقی همچون شناسایی، گزارش، از دسترس خارج نمودن صفحات در شبکه های اجتماعی، سایتها، اپلیکیشن ها و بازی های مستهجن و مفسده انگیز با این جبهه همکاری نموده و گامی در جهت سالم نمودن فضای مجازی جهت امنیت روانی و اخلاقی فرزندان این سرزمین بردارند دعوت به همکاری می نماید  و علاقه مندان می توانند با آدرس تلگرامی komeilihayeiran @ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان