اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. ارديبهشت 1395 - 20:22   |   کد مطلب: 18113
در «همایش اخلاق در ورزش» رقم خورد
تقدیر از فعالان فرهنگی حوزه ورزش همدان
70 نفر از فعالان فرهنگی عرصه ورزش و خانواده شهید شمسی‌پور در «همایش اخلاق در ورزش» تقدیر شدند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس؛ «همایش اخلاق در ورزش» با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان، خانواده سردار شهید شمسی‌پور، رؤسا و نواب هیأت‌های ورزشی و فعالان فرهنگی در عرصه ورزش در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این مراسم شهید شمسی‌پور را نمونه اخلاق، ایمان، یار و یاور ورزش و جوانان استان برشمرد و اظهار کرد: این شهید بزرگوار در هر زمینه‌ای که به وجود او نیاز بود ورود می‌کرد و خدمات قابل توجهی را ارائه می‎داد.

رسول منعم با بیان اینکه اقتدار امروز ایران مدیون خون شهداست، گفت: امروز وظیفه ما ادامه راه شهدا، حفظ آرمان‌های انقلاب و حفظ شأن و منزلت خانواده شهداست.

*باید در عرصه ورزش به مسائل اخلاقی و معنوی توجه شود

وی ماندگاری در عرصه قهرمانی را کسب مدال اخلاق دانست و بیان کرد: مردمی بودن و مردمی شدن از ویژگی‌های اخلاقی یک ورزشکار است بنابراین باید در عرصه ورزش به مسائل اخلاقی و معنوی توجه شود.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه ورزش بدون اخلاق، مرام و اصول اسلامی کامل نیست، ادامه داد: در این همایش نیز به دنبال زمینه‌سازی بروز ایمان، روحیه فداکاری و ایثار، افزایش نشاط اجتماعی و تقویت خودباوری در جوانان هستیم.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز با تأکید بر اینکه اخلاق در ورزش در سبک زندگی تأثیرگذار است، تصریح کرد: فعالان فرهنگی در عرصه ورزش موثرترین افراد در این عرصه هستند.

حجت‌الاسلام ناصر نقوی گسترش اخلاق در جامعه و به ویژه در عرصه ورزش را وظیفه همگانی برشمرد و یادآور شد: نباید انسان‌ها تک بعدی رشد کنند چراکه آیین ما نیز این موضوع را نمی‌پسندد.

وی با بیان اینکه روحیه پهلوانی جمع رشد روحی، اخلاقی و ورزشی است، اظهار کرد: چهره‌ها و افرادی ماندگار و نیکنام هستند که در کنار قدرت جسمی، قدرت روحی خود را نیز رشد می‌دهند.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در همدان ادامه داد: اگر در ورزشکار در عرصه ورزش، مقید نباشد و یا خودسازی نکند آن ورزش آفت است و حتی ممکن است شخص به نقطه‌ای برسد که از عبادت خدا نیز سرباز زند.

وی با تأکید بر اینکه امنیت امروز ما در دنیا توسط افرادی تأمین می‌شود که دارای قدرت جسمانی و ایمانی هستند، بیان کرد: پهلوانان در همه عرصه‌ها از جمله در دفاع از حرم اهل بیت(ع) نیز در خط مقدم هستند.

*امانت‌دار اخلاق الهی در ورزش باشیم

نقوی به مطرح بودن بعد اخلاقی بیش از بعد جسمانی در زندگی اولیای خدا اشاره کرد و افزود: هر چه رشد جسمانی بیشتر می‌شود باید اخلاق، تواضع، خضوع و خشوع نیز بالاتر برود.

وی با بیان اینکه باید به گونه‌ای ساختار معنوی در درون رشد کند که تن را فدای جان کنیم، تصریح کرد: باید امانت‌دار اخلاق الهی در ورزش باشیم و سعی کنیم همیشه قدرت درونی بر قدرت بیرونی چیره شود.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در همدان گفت: در ورزش نیاز به الگو‌سازی برای جوانان و نوجوانان و جذب آنها به مسائل معنوی است چراکه روح جوانان و نوجوانان کشش معنوی بالایی دارد.

وی خواستار جذب جوانان و نوجوانان به معنویت از طریق متولیان فرهنگی و ورزشی شد و ادامه داد: اگر متولیان در این خصوص ورود کرده و تلاش کنند سبک زندگی تغییر می‌کند.

نقوی خاطرنشان کرد: اگر توانستیم اخلاق در ورزش را در استان راه‌اندازی و نهادینه کنیم مطمئن باشید صد‌ها قدم به مدینه فاضله امام زمان(عج) نزدیک خواهیم شد.

در پایان این مراسم از فرزند شهید شمسی‌پور و 70 نفر از فعالان فرهنگی در ورزش اعم از بازیکنان، مربیان و فعالان فرهنگی شهرستان‌ها، فعالان فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان، پیشکسوتان فرهنگی عرصه ورزش در شهرستان همدان، رؤسای هیأت‌های ورزشی جودو و رزم‌آوران، دبیران هیأت‌های دوومیدانی، فوتبال و رزمی، نواب رئیس هیأت‌های کاراته و روستایی و عشایری، مدیران باشگاه‌های خصوصی و برترین‌های مسابقات قرآنی تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان