اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. ارديبهشت 1395 - 20:45   |   کد مطلب: 18116
به بهانه روز موزه داری و هفته میراث فرهنگی در همدان
از برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان تا برپایی نمایشگاهها
29 اردیبهشت ماه برابر با روز موزه داری در کشور می باشد

به گزارش صبح الوند، از راه رسیدن هفته میراث فرهنگی در استان همدان  فرصتی مناسبی را ایجاد کرد برای ارتباط بین میراث گذشتگان  با مردم در جوامع محلی، مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی استان همدان با عنوان این مطلب گفت: یکی از برنامه‌هایی که در این مناسبت می‌تواند تأثیر بسزایی در معرفی‌ میراث فرهنگی برای جامعه محلی داشته باشد برپایی کارگاه‌های آموزشی در مدارس با حضور کارشناسانی از اداره کل است که این مهم امسال در همدان رقم خورده است.

لیلا خوشمو در ادامه افزود: برپایی کارگاه‌های آموزشی به منظور آشنایی نسل جوان با تاریخ و تمدن ایران زمین توانسته است راهی روشن را برای نگاهی متمایز به این آثار ایجاد کند. وی عنوان کرد :

این کارگاه‌های آموزشی با محوریت موضوع‌هایی از قبیل آشنایی با موزه‌ها، موزه‌ چیست؟ موزه‌دار کیست؟ و آشنایی با چگونگی حفاظت از آثار تاریخی در استان همدان برگزار می‌شود.

خوشمو در ادامه یادآور شد: این برنامه آموزشی در روزهای 28 و 29 اردیبهشت ماه به مناسبت آغاز هفته میراث فرهنگی و روز موزه‌داری قرار است در برخی از مدارس مشخص شده در استان همدان برگزار شود.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی استان همدان هدف از این برنامه آموزشی را  آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ موزه‌داری و بازدید از موزه‌ها عنوان کرد و گفت: موزه‌ها در سراسر دنیا مکان‌هایی هستند برای ایجاد تخیل در ذهن دانش‌آموزان و این مقوله می‌تواند تأثیر شگرفی در نوع نگاه متمایز آنها به میراث به جای مانده از گذشتگان ایجاد کند.

لیلا خوشمو گفت: کارگاه یکروزه کودک و حفاظت در مدارس به صورت آموزشی اجرا می‌شود تا بتوانیم در آینده از میان دانش‌آموزان امروز نگاهبانانی با بصیرت برای موزه‌های فردا تربیت کنیم.

همچنین در روزهای 29 اردیبهشت ماه تا 4 خردادماه نمایشگاه‌هایی با عناوین مختلف در استان همدان برگزار است که نمایشگاه مشاغل در آرامگاه بوعلی، نمایشگاه دستاوردهای میراث فرهنگی با موضوع باستان‌شناسی و مرمت در سایت باستانی هگمتانه نمایشگاه اسناد عدلیه در گذر زمان در امارت نظریه میراث فرهنگی برپا می‌شود همچنین  نمایشگاهی با محتوای آثار نقش‌مایه‌های سفالی در عصر بوعلی‌سینا در آرامگاه بوعلی برپاست

وی اظهار امیدواری کرد: این برنامه تنها محدود به مناسبت موزه و موزه‌داری نشود و در سال جدید به طور مداوم به انجام برسد .

گفتنی است، در حال حاضر در  استان همدان 14 موزه فعال تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار دارد.

موزه‌ها به قسمت‌های مختلفی با عناوین تحت پوشش، غیروابسته و مشارکتی تقسیم می‌شوند در واقع این موزه‌ها بخش‌های فعال استان هستند.

در سال جاری روز موزه‌داری در 29 اردیبهشت ماه همزمان با 18 می گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان