اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. ارديبهشت 1395 - 8:13   |   کد مطلب: 18125
معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرماندار همدان گفت: فاضلاب ثقلي 17 روستاي اطراف همدان وارد منابع آبي مي‌شود.

به گزارش صبح الوند، حسين افشاري در کميته برنامه‌ريزي شهرستان همدان، اظهار کرد: فاضلاب 25 روستا در اطراف شهر همدان وارد منابع آبي مي‌شود اما عملا فاضلاب ثقلي 17 روستا به منابع آبي ورود مي‌يابد.

وي چالش اصلي 5 سال آينده همدان را آلوده شدن منابع اصلي آب شرب دانست و تصريح کرد: دست‌اندازي و تخريب باغات جنوبي شهر و چراي بي‌رويه دام‌ها در دامنه جنوبي الوند موجب از بين رفتن پوشش گياهي اين منطقه شده و در آينده‌اي نه چندان دور با وزش باد جزئي وضعيت شهر همدان مشابه شهرهايي همچون ايلام و خوزستان مي‌شود.

وي در ادامه از عملياتي شدن کمتر از 50 درصد برنامه پنجم توسعه در استان همدان خبر داد و گفت: علت اصلي اجرايي نشدن بسياري از برنامه‌هاي پنجم توسعه کمبود منابع مالي بوده است.

افشاري ادامه داد: خشکسالي موجب شد تخصيص منابع استاني با برنامه عملياتي مورد تصويب شوراي برنامه‌ريزي تحقق نيابد.

وي با بيان اينکه سند برنامه توسعه استان و کشور بر خلاف برنامه‌هاي قبلي به صورت همزمان تدوين مي‌شود، اضافه کرد: ريل‌گذاري فعاليت در حوزه تدوين اين برنامه در خردادماه انجام مي‌گيرد.

افشاري با تاکيد بر اينکه سهم منابع دولتي در تدوين برنامه ششم توسعه کمتر از 15درصد است، اظهار کرد: مديران شهرستاني در تدوين برنامه‌هاي خود منبع‌هاي مالي را لحاظ خواهند کرد.

وي با اشاره به اينکه برنامه پنجم بر اساس وضعيت مالي آن زمان تدوين شده بود، افزود: متاسفانه با کمبود منابع مالي بسياري از برنامه‌هاي توسعه عملياتي و اجرا نشد.

معاون فرماندار همدان با تاکيد بر اينکه تغيير رويکرد مديران از تکيه به اعتبارات مالي زمان‌بر است، عنوان کرد: با توجه به اينکه منابع مالي محدود و نيازها نامحدود است بنابراين مديران در اجراي برنامه‌ها بايد اولويت‌بندي داشته باشند.

وي خاطرنشان کرد: در پيش‌نويس برنامه ششم توسعه 7 منبع براي توسعه کشور و تحقق اهداف پيش‌بيني شده که 22.3 درصد آن از طريق منابع خارجي و 24.8 درصد از طريق تسهيلات بانکي تامين مي‌شود که تحقق اين امر و اتکاي کمتر به منابع دولتي مستلزم گذشت زمان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان