اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. ارديبهشت 1395 - 10:28   |   کد مطلب: 18144
استاندار همدان گفت: اشتغال مطالبه اصلی جوانان است و مهمترین وظیفه ما در برابر این سرمایه های اجتماعی ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش صبح الوند، محمدناصر نیکبخت در همایش تجلیل از جوانان نخبه استان همدان، به اهمیت نقش جوانان در حفظ انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: جوانان ایران اسلامی در انقلاب و در جبهه های جنگ و دفاع مقدس به خوبی درخشیدند و پیروزی های ارزشمندی را برای کشور به ارمغان آوردند.

استاندار همدان تصریح کرد: تجربه در ایران نشان داده است که هر جا که جوانان پشتوانه آن بودند حماسه ای ماندگار خلق شده است.

وی  خاطر نشان کرد: هر کشوری اگر بخواهد موفق عمل کند باید از توان و فکر جوانان بهره بگیرد.

نیکبخت جوانان را سرمایه های اجتماعی کشور دانست و اظهار کرد: مگر می شود جوان ما کار نداشته باشد، ازدواج هم نکرده باشد و تاثیر گذار باشد.

وی اشتغال را یکی از مطالبات اصلی جوانان دانست  و افزود: مهمترین وظیفه ما در برابر این سرمایه های اجتماعی این است که برای آنان شغل ایجاد کنیم.

استاندار همدان تصریح کرد: خدمتگزاران شما به دنبال این هستند که برای شما اشتغال پایدار ایجاد کنند و جوان باید شغل متناسب با خودشان را داشته باشد.

وی  اظهار کرد: از سال 93 تاکنون ماهانه 850 تا یک هزار شغل جدید در همدان ایجاد شده است با این وجود به علت بالا بودن نرخ بیکاری در استان این آمار محسوس نیست.

نیکبخت افزود: ما توانستیم با سرمایه گذاری خارجی دو نیروگاه خورشیدی در همدان راه اندازی شود و این نیروگاه ها با گذر زمان به 30 مورد برسد که این باعث اشتغال است.
وی همچنین گفت:  با سرمایه گذاری فعالان اقتصادی استرالیا یک کارخانه بخاری هوشمند کم مصرف در شهرستان رزن راه اندازی شده است.
استاندار همدان سال 95 را سال شکوفایی همدان دانست و بیان کرد: امسال شاهد احیای تولید و پویایی اقتصاد خواهیم بود و مشاغل زیادی ایجاد خواهیم کرد و کشور بر روی ریل توسعه قرار می گیرد.

استاندار همدان ضمن تشکر از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان، بیان کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان استان عملکرد خوبی داشته و ما هم از هر گونه حمایتی از این مجموعه دریغ نخواهیم کرد.

لازم به ذکر است در این مراسم از جوانان نمونه کارآفرین، جوانان نمونه ورزشی، علمی، قرآنی، کشاورز و یک زوج جوان نمونه به همراه فرزند سردار شهید شمسی پور که به تازگی در عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا بر اثر انفجار مین در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمد تقدیر شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان