اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. ارديبهشت 1395 - 11:56   |   کد مطلب: 18161
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: حال که آل سعود با زور خود را خادم حرم معرفی کرده است حفظ جان و کرامت زائرین از وظایف آن است و اگر غیر از این را انجام دهد خائن است.

 حجت‎الاسلام ناصر نقوی در گفتگو با صبح الوند؛  با بیان اینکه حاجی میهمان خدا است اظهار کرد: کسی که میهمان خدا است و در  حریم امن الهی قرار گرفته و می خواهد یکی از مهمترین واجبات الهی را انجام دهد باید امنیت و کرامت داشته باشد و دولتها باید حداکثر تلاش خود در این امر را بکنند.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان  تصریح کرد:  ما معتقدیم حرم متعلق به عموم امت اسلام است  و موقعیت حج متعلق به یک مکان نیست بلکه آن متعلق به یک فرهنگ و  برای چند صد میلیون نفر انسان است و اگر دولتی فقط خودش را خادم حرم بداند در اشتباه است.

 

وی ادامه داد: حال که عربستان با زور خود را خادم حرم معرفی کرده است وظیفه اش این است که امنیت حجاج را فراهم کند و اگر قادر به این امر نیست و نمی تواند امنیت را فراهم کند خائن در حق خدا، خانه خدا و زائر آن خانه  است.

 

حجت‎الاسلام  نقوی به بیان نظر مراجع تقلید در مورد امنیت حج پرداخت و گفت: مراجع عظام تقلید همه اعلام کردند که یکی از شرایط حج امنیت است و اعزام حاجی در شرایطی که امنیت ندارند واجب نیست.

 

وی تصریح کرد: کشور عربستان با ملت ایران عناد دارد و مسئولین فرهنگی باید به صورت ویژه حفظ کرامت ایرانیان را خواستار باشند.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد:  با توجه به مخابره اخباری که الآن در جهان است اگر ایران در حج امسال حضور نیابد گرچه سهمیه حجش توسط کشوری دیگر خریده شود، اما همه متوجه خواهند شد که مردم امتی مسلمان در حج غیبت داشتند و این بیداری امت ها است و نبودن حجاج ایرانی تذکر و اعلام خطری برای عربستان و موضوع عزت آوری برای ایران است.

 

حجت‎الاسلام  نقوی گفت: مسئولین باید تمام تلاش خود را بکنند که امنیت و کرامت  حجاج حفظ شود چرا که حج  باید با کرامت برگزار شود و باعث عزت امت است.

 

به گزارش صبح الوند؛ بی تدبیری آل سعود در مدیرت حج در حوادثی  همچون منا و سقوط جرثقیل بر همگان آشکار است حال ما خواستار آن هستیم که مسئولین تدابیری بیاندیشند که کرامت  و جان ایرانیان در حج حفظ شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان