اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. خرداد 1395 - 11:52   |   کد مطلب: 18170
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان خبر داد:
تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت نخست حوزه فرهنگی شهرداری در سال 95
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تکمیل و تجهیز پروژه های نیمه تمام فرهنگسراها را اولویت پروژه های حوزه فرهنگی در سال 95 برشمرد

به گزارش صبح الوند، علی رضایی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا که با حضور معتمدین محلات برگزار شد با بیان این مطلب افزود : در زمینه اجرای پروژه های فرهنگی در تکمیل پروژه های نیمه کاره فرهگسراها در اولویت نخست قرار گرفته اند و امسال تعدادی از آنها تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

رضایی با بیان اینکه در اختصاص اعتبارات با توجه به شرایط مالی شهرداری پروژه های نیمه تمام در اولویت قرار گرفته اند اظهار کرد : تکمیل و تجهیز پروژه تالار بزرگ قرآن در اولویت نخست قرار گرفته و امسال باید به بهره برداری برسد.

وی دیگر پروژه های اولویت دار را شامل فرهنگسراهای نورمحال ، مهدیه ، ولایت ، شهرک ولیعصر برشمرد و افزود : همچنین کمک به تجهیز گرمخانه های آقایان و بانوان از دیگر موارد است.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نقش معتمدین محلات در توسعه فرهنگی شهر موثر دانست و گفت : معتمدین نقش بسزایی در احداث فرهنگسراها در کمک به مدیریت شهری داشته اند و انتظار می رود همچنان با کمک و مشارکت آنها بتوان در راستای اعتلای فرهنگ و آموزش شهروندی گام برداشت.

علی رضایی اضافه کرد : شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان در زمینه چشم انداز فرهنگسراها اقدامات لازم را انجام می دهد و امید است بتوان در تقویت آموزش های شهروندی با استفاده از ظرفیت فرهنگسراها موفق عمل کرد.

رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه با اشاره به پیشرفت فیزیکی 97 درصدی پروژه تالار بزرگ قرآن اظهار کرد : ظرفیت این تالار باید برای برنامه های فرهنگی و هنری ملی و بین المللی نیز مورد استفاده باشد.

ابراهیم مولوی با بیان اینکه همدان نیازمند احداث تالار و سالن های همایش ملی و بین المللی است افزود : لازم است با توجه به شرایط آب و هوایی همدان پوشش گنبد تالار قرآن در مباحث فنی به طور دقیق مورد توجه قرار گیرد.

مولوی تاکید کرد : انتظار می رود با توجه به اینکه تکمیل و تجهیز تالار قرآن جزء پروژه های اولویت دار فرهنگی قرار گرفته به نتیجه مطلوبی رسیده و به عنوان مجموعه کامل فرهنگی به شهروندان هدیه شود.

در ادامه معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان با بیان اینکه پروژه تالار قران در دو بخش ساختمان و پوشش سازه در دست انجام است و در بخش اول ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: ساختمان این پروژه دارای ۱۴ هزار متر زیربنا با سالن اصلی، سالن کنفرانس، دو سالن سینما به طور قرینه و دو سالن باز است.

موسی رسولی با بیان اینکه تاکید شهردار بر اتمام کار ساختمان پروژه تالار قرآن است، خاطر نشان کرد: ساختمان پروژه تالار قرآن تا سه ماه آینده قابل بهره برداری است و با اتمام ساختمان در طول یک هفته تجهیز می شود.

موسوی با بیان اینکه تجهیز ۸ سالن تالار قرآن در حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد، تصریح کرد: برای پروژه تالار قرآن تا کنون ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و تجهیز و پوشش گنبد تالار نیز به ۲ میلیارد هزینه نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه تالار قرآن با عنوان مرکز همایش های بین المللی همدان نامگذاری شده است، افزود: سالنهای مختلف تالار قرآن میتواند کارکردهای بسیاری داشته باشد.

رسولی با اشاره به اینکه هزینه نگهداری تالار ماهانه رقم قابل توجهی است، خاطر نشان کرد: بر اساس تاکید شهردار و شورای اسلامی برای پوشش گنبد تالار از مصالح مناسبی استفاده می شود و برای تعمیر و نگهداری پوشش گنبد نیز سازه ای به شکل نردبان که به همه نقاط گنبد دسترسی داشته باشد ساخته می شود.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان