اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. خرداد 1395 - 12:58   |   کد مطلب: 18184
محقق و استاد دانشگاه در مراسم اردیبهشت مفاخر استان همدان گفت: نبض شعر کودک و نوجوان در همدان می‌تپد

به گزارش صبح الوند، محمدرضا سنگری با اشاره به پاسداشت و تکریم استاد میری و استاد محقق در همدان، آنها را دو چهره فرازمند، ترازمند و شخصیت تاثیرگذار در ادبیات دانست.

وی ادامه داد: براساس فرهنگ و آموزه‌های دینی، قلم و جوهر اندیشه کسانی که نسل‎سازی می کنند، به مانند خون شهیدان ارزشمند است.

این محقق و استاد دانشگاه با بیان اینکه در استاد محقق و استاد میری ١٢ ویژگی مشترک وجود دارد، ادامه داد: نخستین ویژگی آنها این است که هر دو عاشقانه وارد عرصه خدمت به فرهنگ شدند.

وی با اشاره به وجود سه نوع معلم ادامه داد: یک دسته از معلمان شغل خود را عاشقانه انتخاب نکردند، بنابراین در کار خود ٣٠ سال عذاب می کشند و ٣٠ سال نیز عذاب می‌دهند.

سنگری با بیان اینکه بعضی از معلمان شغل خود را عاشقانه انتخاب کردند، اظهار کرد: برخی از معلمان دیگر نیز از احلام و اهل خواب هستند و ویژگی آنها پرگویی، سنگین گویی، یکنواختی و صندلی‌جویی هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های استاد محقق و استاد میری نسل‌پروری آنهاست، ادامه داد: هر دو شاعر هستند و حق بزرگی به گردن فرهنگ و ادبیات جامعه دارند.

این محقق و استاد دانشگاه با اشاره به تالیف ٣٠ جلد از دانشنامه مفاخر همدان افزود: همدان در هیچ دوره تاریخی مانند این دوران تاثیرگذار نبوده به طوری که نبض شعر کودک و نوجوان در همدان می‌تپد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان