اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. خرداد 1395 - 12:42   |   کد مطلب: 18197
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: ما به شدت در خصوص آموزش محیط زیست به کودکانمان دچار بحران هستیم و امکان برخورداری از طبیعت در مدارسمان وجود ندارد.

به گزارش صبح الوند، محمدرضا محمدی در ایین اختتامیه جشنواره هنر سبز در دانشگاه بوعلی سینا افزود: مدارس طبیعت در تلاش هستند که این نقصان را جبران کنند و ما شاهد افتتاح اولین مدرسه طبیعت در استان هستیم.

محمدی با تببین برنامه های حفاظت محیط زیست استان همدان در حاشیه اکران فیلم های پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در همدان افزود:برگزاری کارگاه اموزشی سرمایه های اجتماعی, برگزاری همایش کودک و طبیعت,برگزاری جشنواره دانشجویی هنر سبز,افتتاح نخستین مدرسه طبیعت استان همدان و برپایی نمایشگاه سازمان های مردم نهاد حوزه محیط زیست از جمله این برنامه ها بوده است.

وی با بیان اینکه 200 فیلم در روزهای برگزاری جشنواره فیلم سبز در همدان اکران شد افزود: اکران این فیلم ها با موضوع محیط زیست با هدف ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست در میان آحاد جامعه انجام شد و امروز پنجشنبه 30 اردیبهشت اخرین روز اکران این فیلم ها است.

وی اذعان کرد:هنر سریعترین و زیباترین ابزار برای انتقال آگاهی هاست و برای انتقال مفاهیم در حوزه محیط زیست بهترین ابزاری است که در قالب های گوناگون به اگاهی بخشی جامعه منجر می شود.

 وی بیان کرد:اصلاح فرهنگ,اصلاح نگرش,اصلاح رفتار مردم در مقابل طبیعت و محیط زیست هدف غایی ما از برگزاری جشنواره های هنری با موضوع محیط زیست است که در کنار اقدامات دولت ها در زمینه سیاست گذاری و تنظیم مقررات و اعمال آنها و نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات,به عنوان یک ابزار تعیین کننده میتواند اثرگزار باشد.

وی عنوان گرد:این روزها جشنواره فیلم سبز در همدان و سراسر ایران در حال برگزاری است و با توجه به اثرگزاری بالای سینما به عنوان یک ابزار تعیین کننده بر طرز فکر و رفتار مردم ,امیدواریم یک جریان سازی اجتماعی در این راستا شکل بگیرد.

وی اظهار کرد:برگزاری این جشنواره ها و سایر رویدادهای فرهنگی و هنری با موضوع محیط زیست رویکردی است که از تاثیرگذاری هنر و پر رنگ شدن مسائل محیط زیست و نیاز برای رفع این مسایل و آگاه شدن جامعه نشات میگیرد.

وی خاطر نشان کرد: از هر فرصتی برای رساندن صدای مظلومیت محیط زیست استفاده می کنیم.

اکران فیلم های پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در همدان از 25 تا 30 اردیبهشت در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید اوینی همدان انجام شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان