اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. خرداد 1395 - 11:50   |   کد مطلب: 18206
فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان با بیان اینکه ایران پس از فتح خرمشهر در جنگ برتری قابل توجهی پیدا کرد، گفت: عملیات پیروزمندانه آزادسازی خرمشهر با وحدت همه نیروها و با محوریت ولایت فقیه انجام شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس؛ امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در سال‌های دفاع مقدس حماسه‌های بسیاری رقم خورد، اظهار کرد: تا قبل از عملیات بیت‌المقدس بسیاری در دنیا فتح خرمشهر را غیر ممکن می‌دانستند اما جهانیان در برابر شهامت و سرعت و ایثارهای رزمندگان مات و مبهوت ماندند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی پس از فتح خرمشهر در جنگ برتری قابل توجهی پیدا کرد، افزود: فتح خرمشهر موجب برتری تاکتیکی و استرات‍ژیکی جمهوری اسلامی ایران در جنگ شد.

فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان با تأکید بر اینکه فتح خرمشهر نقطه عطف در تاریخ دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه نقطه تبلور امداد الهی بود.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر فتح قله‎های افتخار بود، گفت: عملیات پیروزمندانه آزادسازی خرمشهر با وحدت همه نیروها و با محوریت ولایت فقیه انجام شد.

امیربیدادی با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر 26 روز طول کشید، خاطرنشان کرد: رزمندگان برای این عملیات پرغرور و پرافتخار از رود کارون گذشتند و در این عملیات 6 هزار کیلومتر از خاک کشور آزاد شد.

وی با اشاره به اینکه در عملیات آزادسازی خرمشهر550 تانک منهدم شد، گفت: در عملیات آزادسازی خرمشهر دو لشگر عراق به طور کامل منهدم شد و 53 فروند هواپیما عراقی سرنگون شدند.

فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان اضافه کرد: در عملیات آزادسازی خرمشهر تعداد 19 هزار نفر عراقی اسیر و ارتش عراق 30 هزار نفر کشته و زخمی داد.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در امنیت کامل به سر می‌برد، گفت: این امنیت مدیون خون شهدایی است که جان و خون خود را برای این امنیت این سرزمین نثار کردند و ما خداوند بزرگ را برای نعمت امنیت شاکر هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان