اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. خرداد 1395 - 10:58   |   کد مطلب: 18246
مدیر سایبری قرارگاه خاتم الاوصياء (عج) گفت: آموزش تا سال 1404 تحت تاثیر فضای مجازی تغییراتی خواهد کرد که می توان بسیاری از آنان را پیش بینی کرد.

 محمد یعقوبی در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، يكي از مهمترين عرصه هاي رو به تغيير جهان آينده را آموزش دانست و گفت: آموزش  به شدت تحت تأثير فضاي مجازي تغيير خواهد كرد .

 

مسئول سایبری قرارگاه خاتم الاوصياء (عج) به بیان  بخشي از پيش بيني ها در خصوص تغييرات آموزش تحت تأثير فضاي مجازي تا سال 1404 پرداخت و اظهار کرد:  با توسعه وب تصويري و ارتباطات و تبادل اطلاعات بدون خط ، نياز بشر به يادگيري خط و سواد نوشتاري روز به روز كاهش خواهد يافت .

 

وی ادامه داد:همچنین  با توسعه مترجم هاي رايانه اي قدرتمند ، خدمات ترجمه زبان ، توسط ماشين صورت پذيرفته و نياز به فن ترجمه نيز كاهش خواهد يافت .

 

یعقوبی بازی ها را یکی دیگر ابزارهای آموزشی بشر در آینده دانست و بیان کرد:  امروزه بازي ها صرفا جنبه تفريح و سرگرمي دارند در صورتي كه در آينده يكي از مهمترين ابزارهاي آموزشي بشر خواهند بود و پيش بيني مي شود بازيها در آينده اصلي ترين بخش آموزش باشند و آموزشها از طريق بازي جايگزين شيوه هاي كنوني آموزش گردند .

 

وی اظهار کرد:  امروزه آموزش هاي همگاني در تمام دنيا تعريف شده است كه از آن جمله آموزش پايه يا آموزش عالي است . در حالي كه در آينده نه چندان دور با توجه به توسعه فضاي مجازي ، آموزش هاي پودماني و دوره اي كه مبتني بر نيازها و علايق و استعدادهاي افراد تعريف مي شوند ، جايگزين روشهاي كلاسيك خواهند شد .

 

نماينده سازمان فضاي مجازي سراج در استان همدان  خاطر نشان کرد:  پيش بيني مي شود با توسعه فضاي مجازي تعداد دانشگاهها و مدارس و مراكز آموزشي به شدت كاهش يابد .

 

وی با بیان اینکه عمده فرايند آموزش و آموزش دهنده و آموزش گيرندگان از تجهيزات هوشمند برخوردار خواهند بود  گفت: كاركرد و نقش معلم و نهادهاي رسمي آموزشي به شدت كمرنگ شده و به جاي آن معلم بيشتر نقش مرجع و راهنماي مشكلات را خواهد داشت .

 

مسئول سایبری قرارگاه خاتم الاوصياء (عج)  در پایان اظهار کرد: در نهایت  آموزش از حالت مكان و زمان محور كنوني به روش نياز محور تغيير مي كند بدين صورت كه هر زمان كه فرد احساس نياز و اراده براي آموزش كند مي تواند به اطلاعات دسترسي داشته باشد .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان