اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. خرداد 1395 - 10:22   |   کد مطلب: 18281
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری همدان خبر داد:
روستاهای بالای 30 خانوار استان دارای دهیاری می شوند
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری همدان گفت: برای توسعه و آبادانی هر چه بیشتر روستاها امسال در روستاهای بالای 30 خانوار استان دهیاری تاسیس می شود .

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، فریدون عربی در همایش دهیاران بخش مرکزی کبودراهنگ افزود: استان همدان 751 دهیاری فعال دارد که امسال نیز مجوز راه اندازی دهیاری در روستاهای بالای 30 خانوار در راستای عمران و آبادانی هر چه بیشتر روستاها و ماندگاری روستائیان اخذ شده است.
وی با اشاره به اینکه پارسال با 50 میلیارد ریال برای دهیاری های استان ماشین آلات حمل زباله و راه سازی خریداری شد خاطرنشان کرد: در این مدت نیز 170 میلیارد ریال اعتبار به صورت متمرکز به حساب دهیاران واریز شد که امید است با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب در راستای توسعه و پایداری آن در روستاها با جدیت گام بردارند .
وی در ادامه خواستار توجه هر چه بیشتر دهیاران به اجرای طرح های هادی ، بهسازی و مسائل فرهنگی روستاها شد .
بخشدار مرکزی کبودراهنگ هم در این نشست گفت: سال گذشته با اعتبار 19 میلیارد ریال معابر 15 روستای بخش مرکزی در 157 هزار مترمربع با استفاده از منابع دهیاری ها و قیر یارانه ای آسفالت ریزی شد .
نوروزی در ادامه با اشاره به اهمیت بهسازی در روستاها افزود: امسال نیز 13 روستای بخش مرکزی کبودراهنگ آسفالت ریزی می شوند .
وی خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکلات اشتغال جوانان روستایی تاکنون در راستای اقتصاد مقاومتی جلسات متعددی در بخش مرکزی تشکیل و راه کارها به کارآفرینان ارائه شده که امید است با اجرای طرح های مشارکتی و غیر مشارکتی مشکلات جوانان روستایی مرتفع شود .
دهیاران نیز عمده مشکلات خود را عملکرد ضعیف پیمانکاران در اجرای کد پستی روستاها ، اصلاح نکردن حفاری شرکت های خدمات رسان در روستاها و نبود امنیت شغلی دهیاران عنوان کردند و خواستار ایجاد مجتمع های آتش نشانی در مراکز دهستان ها شدند .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان