اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. خرداد 1395 - 19:11   |   کد مطلب: 18390
معاون تعلیم و تربیت سپاه انصارالحسین (ع) همدان خبر داد:
برگزاری طرح جوانه های صالحین در 637 پایگاه بسیج همدان
معاون تعلیم و تربیت سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از اجرای طرح جوانه های صالحین با شعار نشاط و تعالی با محوریت اقتصاد مقاومتی در 637 پایگاه این استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل بیگی در گفتگو با صبح الوند؛ با اشاره به برگزاری  طرح جوانه های صالحین برای سومین سال متوالی  در استان همدان اظهار کرد: امسال  طرح جوانه های صالحین با شعار "نشاط و تعالی با محوریت اقتصاد مقاومتی" در 637 پایگاه مقاومت بسیج استان همدان برگزار می شود که 409  پایگاه مربوط به برادران و 228 پایگاه مربوط به بسیج جامعه زنان استان می باشد.

 

وی اظهار کرد: این برنامه در دو بازه زمانی   از 17 خرداد تا 18 شهریورماه و در بازه دوم از 25 شهریور تا 19 اسفند سال 95 البته تحت عنوان مکمل جوانه های صالحین در جهت عمق بخشی به محتوای حلقات صالحین اجرا خواهد شد.

 

معاون تعلیم و تربیت سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: در بخش برنامه ها، پایگاه های مقاومت بسیج به عنوان مجری طرح هستند و با محوریت مربی و سرگروه های حلقه های تربیتی صالحین در کنار فرماندهان و اعضای شورای پایگاه اجرای این برنامه ها را به صورت  کمی و کیفی  به عهده خواهند داشت.

 

اسماعیل بیگی  به بیان برنامه های  اجرایی در این پایگاه ها پرداخت و اظهار کرد: این برنامه ها شامل برنامه های اوقات فراغت، اجرای  برنامه های کارآفرینی  و تولیدی همسو با اهداف اقتصاد مقاومتی، اجرایی  کردن طرح ها تولیدی در سطح پایگاه  و محله، بازدید از کارگاه های تولیدی و بنگاه های  زودبازده  با عنایت به ویژگی های مخاطبین  و ایجاد گفتمان در راستای  تقویت تولید ملی است.

 

وی به بیان بخش دیگری از این برنامه ها پرداخت و ادامه داد:  برنامه هایس دیگر شامل برنامه های ورزشی،  تفریحی و هنری از قبیل  برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و انجام بازی های سنتی  و بومی، برگزاری کلاس های ورزشی،  برگزاری اردوهای مختلف اعم  از اردوهای حلقات سطح ویژه، حلقات سطح الف و  سایر اردوها، بازدید از اماکن دیدنی و تفریحی و برگزاری کلاس های هنری است.

 

معاون تعلیم و تربیت سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: برگزاری برنامه های علمی و آموزشی شامل قرائت مفاهیم قرآنی و حفظ سبک زندگی اسلامی در بحث زکات، امر به معروف نهی از منکر  و اقتصاد مقاومتی، برنامه های آموزش کارآفرینی و فنی و حرفه ای،  برگزاری  کلاس های آموزشی در موضوعات مختلف از جمله موضوعات معرفتی، بصیرتی و تربیتی، تشکیل حلقات تربیتی  صالحین، آموزش احکام و عقاید، برنامه های آموزشی در قالب  کلاس های کامپیوتر، نقاشی، خطاطی، برنامه های  کارآفرینی و مهارتی همچون معرق کاری، برق الکترونیک، برق کشی ساختمان و مکانیک خودرو از دیگر برنامه هایی است  که در دستور کار حلقات صالحین است.

 

و ی ضمن اشاره به برگزاری کلاس های آموزش تاکنیک های نظامی گفت: برنامه های نظامی و آموزشی همچون آموزش سلاح، آموزش تاکنیک های نظامی و ورزش های رزمی را در دستور کار قرار داده ایم و با  توجه به زیرساخت هایی که در شهرستان ها است  این برنامه ها برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان