اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. خرداد 1395 - 11:53   |   کد مطلب: 18401
استاندار همدان گفت: همدان قطب فعاليت هاي فرهنگي کودک و نوجوان در کشور مي باشد و اين فعاليت ها و برنامه ها موجب ترغيب دانش آموزان براي حضور در برنامه هاي فرهنگي است.

به گزارش صبح الوند، محمد ناصر نيکبخت در نشست هماهنگي برگزاري رقابتهاي دانش آموزان سراسر کشور در همدان افزود: استان همدان براي اجراي برنامه هاي فرهنگي و قرآني و ديني شايسته ترين استان بعد از استان خراسان رضوي و قم در کشور است.

وي با بيان اينکه همدان مي تواند دبيرخانه دايمي رقابتهاي قرآني دانش آموزان سراسر کشور باشد افزود: برگزاري مسابقات قرآن و عترت در همدان زمينه‌ساز توسعه فرهنگ قرآني است.

استاندار همدان ادامه داد: برگزاري چهارمين دور رقابتهاي قرآن و عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور موجب توسعه فرهنگ قرآني در ميان دانش‌آموزان مي شود.

نيکبخت خاطرنشان کرد: دانش آموزان شرکت‌کننده در مسابقه سراسري قرآن بايد سفيران همدان در ساير استان‌ها باشند چرا که برگزاري چنين مسابقه هايي موجب ترويج فرهنگ قرآني در جامعه شده و آن را بهتر در دسترس جامعه قرار مي‌دهد.

وي با بيان اينکه استان همدان با داشتن سبقه ديني غني از عالمان بزرگ، بهترين گزينه براي برگزاري چنين مسابقه هايي است، گفت: ماه رمضان فرصت مناسبي است تا با تمام توان به منظور توسعه فرهنگ قرآني برنامه‌ريزي کنيم.

وي تصريح کرد: نظام اسلامي بايد بيشترين و بهترين بهره‌ها را از اين کتاب آسماني ببرد و تحقق اين مهم را در گرو توجه به معاني و مفاهيم الهي و معنوي قرآن کريم است.

مدير کل آموزش و پرورش استان همدان نيز گفت: رقابتهاي کشوري قرآن از سوم تا يازدهم مردادماه در دو شاخه آوايي و پژوهشي در خراسان رضوي و همدان برگزار مي‌شود.

عبدالرضا فولادوند افزود: در برگزاري اين دور از مسابقه ها بخش پژوهشي در استان خراسان رضوي و بخش آوايي در استان همدان خواهد بود.

وي ادامه داد: در اين دوره در شاخه آوايي يک هزار و 800 دانش‌آموز از سراسر کشور در همدان حضور خواهند يافت.

فولادوند بابيان اينکه اين مسابقه سرا سري و کشوري با حضور نخبگان کشوري برگزار مي‌شود، گفت: اين مسابقه ها در دو بخش دختران و پسران برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان