اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. خرداد 1395 - 13:20   |   کد مطلب: 18427
در راستای آشنایی با محیط کار عملی جمعی از اعضای بسیج مهندسین کشاورزی همدان از مزرعه نمونه مرکز تحقیقات کشاورزی این شهر بازدید کردند.

به گزارش صبح الوند، با توجه به نیاز کشور به نیروی جوان و کارآزموده در بخش های مختلف تولیدی ما کمتر شاهد آموزش عملی با نحوه کار در سطح دانشگاه ها هستیم و این نیازی است که اگربرآورده شود  در جهت ایجاد اشتغال جوانان گام موثری برخواهیم برداشت.

 

دراین راستا بسیج مهندسین کشاورزی استان همدان با برگزاری طرح هایی همچون اردوهای جهادی و بازدید مستقیم از مزارع کشاورزی این زمینه را فراهم کرده است و به همین منظور اعضای بسیج مهندسین کشاورزی استان همدان به مناسبت روز تشکیل جهادکشاورزی از مزارع مرکز تحقیقات کشاورزی این شهر بازدی کردند و از نزدیک به بیان سئوالات خود در این  زمینه پرداختند و با کار عملی آشنا شدند.

 

مزرعه نمونه مرکز  تحقیقات کشاورزی استان همدان در حدود 70 هکتار در مکان روستای جورقان این شهر قرار دارد و فار غ التحصیلان بسیج مهندسین کشاورزی همدان از مزارع نمونه  سیب زمینی، گندم و جو و همچنین نحوه آبیاری این مزارع آشنا شدند.

 

با توجه به ماه مبارک رمضان این طرح مورد استقبال  اعضای بسیج مهندسین کشاورزی قرار گرفته بود و با علاقه خاصی در این برنامه شرکت کردند و به بیان نظرات و سئوالات خود پرداختند.

 

انسیه شاکر نوری که فارع التحصیل مهندسی علوم کشاورزی است در این راستا به خبرنگار ما گفت: این طرح کمک موثری به ما جهت یادگیری کار به صورت عملی  در محیط کار می کند و از نزدیک جواب خیلی از سئوالات خود را گرفتیم.

 

وی تصریح کرد: ای کاش در دانشگاه حداقل ماهی یکبار ما را به چنین مناطقی می آوردند تا الان با مشکل اشتغال مواجه نبودیم چرا که این آموزش عملی به ما کمک موثری خواهد کرد و امیدوارم چنین طرح هایی ادامه داشته باشد.

 

در این بازدید مهندسین علیرضا سلیمی کارشناس ارشد سیستم های آبیاری، مهندس بهمن مهرانفروز مسئول ایستگاه  و دکتر جهانبخش سوری کارشناس تحقیقاتی مرکز به بیان توضیحاتی پرداختند.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان