اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. تير 1395 - 17:26   |   کد مطلب: 18507
تاکید رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان :
استفاده از ظرفیت انجمن های ادبی در تقویت فرهنگ شهروندی
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: مدیریت شهری باید از ظرفیت انجمن های ادبی شهر برای تقویت فرهنگ شهروندی و آموزش شهروندی استفاده کند

به گزارش صبح الوند، علی رضایی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا که با حضور نمایندگان انجمن‌های ادبی برگزار شد با بیان این مطلب افزود: هنرمندان، ادیبان و شاعران سرمایه‌های ملی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران اسلامی هستند.

رضایی با بیان اینکه انجمن‌های ادبی شهر همدان جایگاه و منزلت بالایی دارند، اضافه کرد: جامعه‌شناسان معتقدند ادبیات و شعر و هنر در زمان‌های بحرانی یکی از عوامل مؤثر در تداوم جامعه ایران بوده و در حفظ انسجام آن نقش مؤثری داشته است.

وی با بیان اینکه در نهضت مشروطه روشنگری علما و ادبیات شعر طنز در تهییج مردم و آوردن آنها به صحنه اجتماعی نقش مؤثری داشته است، گفت: در همدان نیز شاعران و ادیبان و هنرمندان نقش بسزایی در انقلاب و دفاع مقدس ایفا کردند و در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تأثیرگذار بودند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان یکی از پرکاربردترین مضامین شعری انقلاب را نهضت عاشورا دانست و افزود: در تلفیق دین، ملیت، سیاست و دیانت به‌ویژه در دوران انقلاب اسلامی، شعر و ادبیات نقش مثبت و مؤثری داشته است.

علی رضایی با تأکید بر اینکه جامعه باید قدردان هنرمندان و ادیبان باشد، اظهار کرد: لازم است نگاه ویژه‌ای به جامعه هنرمندان و شاعران داشت و این قشر از جامعه را مورد حمایت قرار داد.

رضایی با بیان اینکه باید ارتباط مؤثری بین معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان با هنرمندان و انجمن‌های ادبی ایجاد شود، افزود: لازم است از ظرفیت قشر هنرمند در ترویج فرهنگ شهروندی بهره گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم با تأکید بر اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای رفع مشکلات انجمن‌های ادبی اقدام کند، گفت: باید از ظرفیت‌های ادبی و شاعران و هنرمندان در ترویج فرهنگ بهره گرفت.

علی‌اکبر نظری اضافه کرد: معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان باید ارتباط نزدیکی با انجمن‌ها ایجاد کرده و ظرفیت فرهنگ‌سراها را در اختیار آنها قرار دهد.

محمدعلی پرزاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه هنرمندان و شاعران همیشه زنده‌اند، گفت: انجمن‌های ادبی نیازمند حمایت و کمک مسؤولان هستند.

پرزاد بر ایجاد ارتباط بیشتر بین شورا و انجمن‌های ادبی تأکید کرد.

گفتنی است در ادامه نمایندگان انجمن‌های ادبی همدان به بیان مشکلات حوزه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان