اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. تير 1395 - 8:16   |   کد مطلب: 18609
در کارگروه ستاد پشتیبانی از طرح اردوهای هجرت در همدان مطرح شد:
اعزام 37 هزار نفر از بسیجیان همدان به اردوهای طرح هجرت
کارگروه ستاد پشتیبانی از طرح اردوهای هجرت سپاه ناحیه همدان در فرمانداری شهرستان همدان با حضور مسئولین فرمانداری و سپاه انصارالحسین(ع) همدان برگزار شد.

به گزارش صبح الوند،  معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان در کارگروه ستاد پشتيباني از طرح اردوهاي هجرت سپاه ناحيه همدان وظیفه اصلی اردوهای هجرت را تربیت نسل جوان دانست و اظهار کرد: طرح هجرت  فراتر از کار بسیج سازندگی است و تعاملی دوسويه دراین زمینه لازم می باشد.

 

حسین افشاری هدف بسيج سازندگي را کمک به آباداني و ايجاد اشتغال بومي  دانست و اظهار کرد: حضور بسيج سازندگي در روستاها و مناطق دورافتاده مکمل فعاليت‌ نيروهاي مردمي است و این نهاد توانسته با ايجاد اردوهاي طرح هجرت از ظرفيت و نقش بيبديل مردمي استفاده سازنده کند.

 

وی با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص شاخص‌هاي انقلابي بودن تأکيد کرد: تمامی دستگاه‌هاي اجرايي با تمام توان در پيشبرد اين طرح کمک کنند و براي جذب نيروهاي انقلابي بايد از ظرفيت اردوهاي طرح هجرت استفاده شود.

 

معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان با بیان اینکه در طرح هجرت تعدادي از روستاهاي همدان به عنوان پايلوت قرار گرفته‌اند خواستار توسعه این طرح در تمامی روستاها شد.

 

لزوم تامین اعتبارات در جهت پیشبرد اهداف اردوهای جهادی

فرمانده سپاه ناحيه همدان نیز در ادامه با اشاره به دستور تاسیس نهاد بسیج سازندگی از سوی مقام معظم رهبری در سال 79 گفت: جهاد سازندگی بعد از اقدامات خوبش در طی دوران دفاع مقدس اقدامات خود را در سه محور مباحث عمرانی و محرومیت زدایی از مناطق، اردوهای جهادی و اقتصاد مقاومتی آغاز کرده است.

 

برزگر  اظهار کرد: هدف اصلي بسيج سازندگي در طرح اردوهاي هجرت انجام کار تربيتي براي نسل جوان است و دانش‌آموزان بسيجي شرکت کننده در اين اردوها زير نظر مربي خود   مطابق با موازين اسلامي تربيت می یابند.

 

وی ادامه داد: غني‌سازي اوقات فراغت جوانان همراه با ترويج فرهنگ مسئوليت‌پذيري و مهارت‌آموزي به جوانان و کاهش هزينه‌ها و کمک به آباداني از جمله اهداف مهم برگزاري اين اردوهاست.

 

فرمانده سپاه ناحيه همدان به بیان برنامه های اجرایی سال گذشته در طرح هجرت پرداخت و اظهار کرد: حفاري چاه در روستاها، لايه‌روبي قنوات، رنگ‌آميزي مدارس، تعمير مساجد روستاها، ساخت حمام و کمک به جمع‌آوري محصولات کشاورزي در روستاها از اقدامات بسيج سازندگي در سال گذشته بوده است.

 

وی با بیان اینکه  سال گذشته اردو‌هاي طرح هجرت در قالب اردوهاي يک روزه، هفت روزه و 10 روزه به مناطق محروم و روستاهاي شهرستان همدان برگزار شد افزود: در اردوهاي يک روزه 4 هزار و 653 نفر، در اردوهاي هفت روزه 604 نفر و در اردوهای 10 روزه 751 نفر به اين مناطق اعزام شده‌اند.

 

برزگر اظهار کرد: اردوهاي جهادي طرح هجرت سال گذشته با همکاري خوب آموزش و پرورش و فرمانداري همدان انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه در راستای ترویج کشاورزی و اشتغال زایی در شهرستان ها و مناطق محروم همدان طرح همگام با کشاورز در حال برگزار ی است اظهار کرد: سال گذشته 10 تیم پزشکی به مناطق روستایی و محروم  همدان برای خدمات رسانی اعزام شدند.

 

فرمانده سپاه ناحيه همدان به بیان انتظارات از مسئولین اجرایی استان افزود: انتظار می رود مسئولان اجرایی در همدان پروژه های عمرانی ادارات که می تواند توسط اردوهای جهادی انجام شود شناسایی و به ما معرفی کنند و از مجموعه اعتبارات شهرستان قسمتی را اختصاص به  اردوهای جهاد سازندگی دهند.

 

فرمانده سپاه ناحیه همدان اظهار کرد: شهرداری و دهیاری ها با شعار نویسی و تبلیغات با مفاهیم اقتصاد مقاومتی و آموزشی  و حمایت ها در همه عرصه ها می توانند در رفع محرومیت اقشار آسیب پذیر یاری رسان باشند.

 

اعزام 37 هزار نفر از بسیجیان در قالب طرح هجرت به روستاهای استان

رئيس بسيج سازندگي همدان نيز اظهار کرد: مهمترين هدف از برگزاري اين برنامه‌ها در قالب اردوهاي طرح هجرت مهارت‌آموزي به جوانان دانست و آشنایی نسل جوان  با مناطق حاشيه‌نشين و دغدغه و مشکلات روستاييان می باشد تا بتوانند در آينده به اين مردم ياري برسانند.

 

شهرام صادقي با  بیان اینکه اين اردوهای طرح هجرت  به تناسب افراد شرکت‌کننده يک روزه، هفت روزه و 10 روزه برگزار مي‌شود گفت: امسال 37 هزار نفر از بسيجيان شامل دانش‌آموزان، دانشجويان و کارشناسان رشته‌هاي مختلف  به روستاهاي سراسر استان اعزام خواهند شد.

 

صادقی اظهار کرد: سازماندهي و پشتيباني از گروه‌هاي طرح هجرت بر عهده جهاد سازندگي همدان است و اين کمکها با بازديد، سرکشي و ايجاد همدلي در بين افراد در اختيار آنها قرار مي‌گيرد.

 

وی از تاسیس بانک اطلاعاتی از مناطق محروم برای کمک رسانی افراد خیر خبرداد و گفت: خیرین با استفاده از این بانک اطلاعاتی می توانند به راحتی کمک های خود به مناطق محروم را انجام دهند.

 

اختصاص 16 میلیارد تومان جهت ایجاد بنگاه های کوچک و زودبازده در سال جاری

رئيس بسيج سازندگي همدان با اشاره به  اقدامات انجام گرفته دراین نهاد در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: جهاد سازندگي چند سالي است در حوزه اقتصاد مقاومتي با ايجاد واحدهاي کوچک و زودبازده در بخش کشاورزي ورود پيدا کرده است.

 

صادقي افزود: امسال 16 ميليارد تومان تسهيلات براي ايجاد بنگاه‌هاي کوچک و زودبازده تخصيص يافته که پيش‌بيني مي‌شود در اين راستا براي 2 هزار و 500 نفر اشتغالزايي صورت بگيرد.

 

وي در پایان با اعلام آمادگی همکاری با تمام ادارات در خصوص فعالیت های عمرانی اظهار کرد: اولويت کار بسيج سازندگي در فعاليت‌هاي عمراني متمرکز بر حاشيه شهرها و روستاهاست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان