اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. تير 1395 - 9:08   |   کد مطلب: 18628
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: دیدگاه حقوق بشر سکولار است و در نگاه دینی ما چیزی به عنوان حقوق بشر به رسمیت شناخته نمی شود.

به گزارش صبح الوند، محمد صادق کوشکی در مراسم اختتامیه نمایشگاه مناقب آمریکایی در همدان به تعریف کلمه حقوق بشر غربی ها پرداخت و اظهار کرد: وقتی کلمه حقوق بشر استفاده می شود به این معنا است که انسان بخاطر اینکه انسان هست حقوقی را باید داشته باشد و طبیعت تصادفا موجودی را خلق کرده به نام انسان و بر این اساس  یک حقوقی مثل حق حیات و آزادی بیان دارد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار کرد: در دیدگاه دینی ما  بشر آفریده خدا است و خدا نعمت هایی را به او مثل نعمت حیات و نعمت حق انتخاب داده است.

 

وی افزود: بر همین مبنا اختلافی بین دیدگاه اسلامی و دیدگاه غربی ها ایجاد می شود و آن هم این است که براساس حقوق بشر و اعلامیه جهانی حقوق بشر مجازات و اعدام کار وحشیانه ای است که اصلا نباید باشد زیرا حق حیات حقی است که طبیعت به انسانها داده است و هیچ کس نباید این حق را سلب کند، کسی که فردی را کشته است  کار زشتی کرده اما ما نباید کار زشت او را انجام دهیم طبیعت به این آدم حق زندگی داده است مگر خود طبیعت با مرگ طبیعی بگیرد.

 

کوشکی در پاسخ به حق حیاتی که براساس اعلامیه حقوق بشر است اظهار کرد: در دیدگاه دینی حیات نعمتی است که خداوند به فرد داده است و حیات حق نیست و چون خداوند داده است او حق دارد این نعمت را از آن فرد با دادن دستورهایی همچون حکم قصاص و یا گردن زدن افراد ظالم در میدان جنگ انجام دهد.

 

وی  تصریح کرد: دیدگاه حقوق بشر سکولار است و در نگاه دینی ما چیزی به عنوان حقوق بشر به رسمیت شناخته نمی شود.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: البته ناگفته نماند در روابط بین انسانها حقوق و تکالیف وجود دارد اما اینکه ذاتا از جهان طلبکار باشد مثل حق حیات اینگونه نیست چون کار خاصی انجام نداده ای که حال بخواهی دستمزد بگیری به دنیا آمدی و می توانستی به دنیا نیایی از کی باید طلبکار باشی و حق حیات بخواهی  به همین خاطر این اعلامیه حقوق بشر  مبنایش سکولاری است و با سامان دینی ما سازگار نیست.

 

وی با بیان اینکه خیلی از کشورها به دلیل نپذیرفتن اعلامیه حقوق بشری در تحریم هستند افزود: جوامعی که حقوق بشر سکولاریسم را پذیرفتند و دین را یک امر حاشیه ای قرار دادند، این حقوق را درست ترین گزاره حقوقی می دانند و خواستار مبنای عمل آن در همه دنیا هستند و اگر فردی خلاف این رفتار کند آنپ با حقوق بشر مشکل دارد و باید با آن جنگید یا تحریمش کرد.

 

کوشکی افزود: بر همین مبنا کشور ایران سالهای سال است که در ژنو در بحث حقوق بشر تحریم می شود.

 

رفوزه شدن آمریکا در اعلامیه حقوق بشر

وی با بیان اینکه کشور آمریکا حتی بر مبنای اعلامیه حقوق بشر هم بدترین کارنامه را دارد اظهار کرد: اگر اعلامیه حقوق بشر را به عنوان مبنا قرار بدهیم و بگوییم این درست است براساس همین اعلامیه جهانی حقوق بشر هم ایالت متحده آمریکا بدترین کارنامه را در کل جهان دارد و جالب است این کشور مخصوصا بعد از سقوط شوروی به عنوان ناظم نظم نوین جهانی می خواهد  حقوق بشر را در  دنیا گسترش دهد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: به عنوان مثال در بحث اعدام آمریکایی ها در بعضی از ایالت ها مجازات اعدام ندارند در بعضی اجرا  می شود با این حال بیشترین میزان اعدام افراد در جهان به نسبت جمعیت مربوط به ایالت متحده امریکا است و این موافق اعلامیه حقوق بشر نیست.

 

کوشکی  به بیان مثالی دیگر از اعمال آمریکا که مخالف اعلامیه حقوق بشر است پرداخت و اظهار کرد: از سال 1900 میلادی که آمریکا رسما وارد فضای بین المللی شده است و  دخالت خارجی و اعزام نیروی خارجی به مرزهای خودش را شروع تا به امروز لحظه ای نبوده است که ارتش ایالت متحده آمریکا در گوشه ای از دنیا مشغول جنگ نباشد و این یک رکورد بی نظیر است حتی از هیتلر هم بدتر است.

 

وی ادامه داد: اولین تجاوز را به مکزیک بدون دلیل خاصی داشت و سپس به فیلیپین حمله کرد و جالب است این کشور یک نیمکره با این کشور فاصله دارد و مردمی صلح جو دارد و با این حال آمریکا در این کشور بدون دلیل خاصی جنایت های عظیمی را انجام داد و هنوز هم در فیلیپین پایگاه دارند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران حمله به ویتنام را دیگر تجاوز آمریکا دانست و اظهار کرد: ویتنام یک کشور فقیر است و آمریکایی ها به بهانه اینکه احتمال منشا کمونیسم در این کشور وجود دارد این کشور را به دو قسمت تبدیل کردند و بدترین جنایات را در این کشور انجام دادند.

 

وی ایجاد باران اسیدی را یکی از شیوه های کشتن مردم ویتنام دانست و اظهار کرد: ویتنام یک کشور بارانی است و آمریکا بر روی ابرهای متراکم اینها بمب های اسیدی می گذاشت و مزارع را نابود و انسانها را با مرگ تدریجی می کشت تا حدی که الان که دو نسل از آن اتفاقات در ویتنام می گذرد هنوز مزارعی خشک وجود دارد و بچه های ناقصی به دلیل اثر آن باران های اسیدی به دنیا می آیند.

 

کوشکی  تصریح کرد: به قدری جنایات در ویتنام زیاد بود که در خود آمریکا نهضت ضد جنگ ویتنام اتفاق افتاد.

 

وی ادامه داد: هنوز برای مردم ویتنام و حتی در خود آمریکا این سئوال است که آمریکا چرا آمد؟ برای چه  برگشت و چه فایده ای برای او داشت و تاکنون دلیل واضحی برای این امر نیاورده است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران  یکی دیگر از تجاوزات آمریکا را حمله به عراق دانست و اظهار کرد: در جنگ عراق بنا بر اعلام خود آمریکایی ها 700 هزار عراقی از قحطی و 500 هزار زن و بچه از بین رفتند.

 

کوشکی با بیان اینکه  هدف آمریکا از حمله به عراق تنبیه صدام بود افزود: در یک نشست خبری که با فرمانده عملیات طوفان صحرا بود وقتی یک خبرنگار آمریکایی از وی راجع به هدف حمله به عراق و اینکه هنوز صدام زنده است و چرا این تعداد کشته داده شده است پرسید، وی در حالی که با دستمال اشک هایش را پاک می کند از کلمه متاسف استفاده می کند و حتی عذرخواهی هم نمی کند.

 

وی افزود: در عراق هم هنوز به دلیل مواد رادیو اکتیو ضعیفی که استفاده می کردند فرزندان ناقص الخلقه به دنیا می آید که حدود 40 هزار کودک ناقص تا کنون به دنیا آمدند که البته به احتمال زیاد بیشتر است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران  با بیان اینکه آمریکا در دنیا 70 پایگاه نظامی دارد افزود: از داخل پایگاه های نظامی آمریکا پهبادها بلند می شود و با هدایت ماهواره ای هدف را بمباران می کنند و برطبق آماری که خود آمریکایی ها داده است 99 درصد افرادی که از این طریق کشته می شوند قرار نبوده است کشته شوند.

 

وی ادامه داد: آمریکایی ها در پاسخ به این کشتار این را می گویند که در مبارزه با تروریسم این اجتناب ناپذیراست.

 

کوشکی افزود: جدا از این تجاوزات آمریکایی ها در مواردی همچون بیشترین خشونت برعلیه زنان، بیشترین تعداد زندانی علی الخصوص سنجش جرم براساس رنگ پوست و دارای تبعیض نژادی هستند.

 

خیلی از مسئولین در داخل کشور مانع از برگزاری هفته حقوق بشر آمریکایی شدند

وی با تاکید بر اینکه همه آمار میزان کشتار آمریکایی ها در سطح جهان را خود آمریکایی ها می دهند گفت: بیشترین کشتن افراد توسط آمریکایی ها است و آمریکا حتی دراعلامیه حقوق بشر هم رفوزه است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران  افزود: حال یک سوال است و آن این است که این کشور که خودناقص حقوق بشر است مدعی معلم حقوق بشر است.

 

کوشکی اظهار کرد: موضوع بدتر از این آن است که چرا بعضی ها در کشور همسایه و کشور ما پذیرفتند آمریکا قهرمان حقوق بشر است  این از همه قبلی ها بدتراست و با جنبش های جوانان ما در شهرستانها برای بر ضد آمریکا مخالفت می کنند و حقوق بشر آمریکایی را پذیرفته اند.

 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهرا  با اشاره به قانون حق حاکمیت که از سوی سازمان ملل تعبیه شده است افزود: براساس قانون حق مالکیت هیچ کشوری حق تصرف در کشور همسایه را ندارد و تنها کشوری که این قانون را زیر پا گذاشته است آمریکا است.

 

 وی خاطر نشان کرد: حال این سئوال پیش می اید وقتی می گوییم آمریکا قصد و غرض از امریکا چیست و وقتی رهبر انقلاب به آمرکا می گویند شیطان بزرگ منظور ایشان چیست.

 

 اختیار دبیر کل سازمان ملل به اندازه دربان پارک است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران  به بیان غارت های میلیاردی آمریکا از ایران پرداخت و اظهار کرد: آمریکا هایی کشته شدن تعدادی از انان در لبنان را به ایران نسبت دادند و بر همین مبنا کلی از اموال ایران را به عنوان غرامت غارت بردند

 

وی افزود: نوشتن نامه به دبیر کل سازمان ملل برای پس گرفتن اموال ایران تلاشی بیهوده است زیرا قدرت وی فقط به اندازه دربان یک پارک است.

 

کوشکی با اشاره به سقوط هواپیمای ایرباس توسط امریکایی ها در خاک ایران بیان کرد:در قبال این خسارت به علت وجود مسافران خارجی دیگر آمریکا فقط حق بیمه ای به خانواده مسافران داد در صورتی که برای کشته شدگان خود مقداری زیادی پول می گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: حقوق بشر امریکایی یعنی آنکه این تبعیض واقعیت است و تو باید بپذیری.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران  یکی دیگر از جنایات آمریکا را براساس اعترافات افسران نظامی خود این کشور دخالت در عملیات کربلای 4 ایران داست و اظهار کرد: بنابر اعتراف این سرباز تمام مشخصات ماهواره ای عملیات کربلای 4 که منجر به شهید شدن ده ها غواص با دست و پای بسته شد را آمریکا در اختیار صدام گذاشته بود.

 

کوشکی افزود: علی رغم تمام جنایات آمریکا مسئولین داخل کشور ما آمریکا را به عنوان نماد حقوق بشری معرفی می کنند  که لازم است حداقل براساس اسنادی که خود آمریکایی ها نوشتند یک مقدار بیشتر مطالعه کنند.

 

 وی اظهار کرد: آن موقع وقتی نام حاکمیت و دولت آمریکا می آید  خواهید فهمید که مقصود کدام آمریکا با کدام عملکرد است و برآن اساس می توانیم بگوییم آیا شیطان بزرگ درست است ؟ آیا حقوق بشر آمریکایی درست است ؟

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان