اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. تير 1395 - 12:34   |   کد مطلب: 18663
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی فردی که به شبکه اجتماعی شهروند همدانی دسترسی پیدا کرده بود و از این طریق مزاحمت ایجاد می کرد خبر داد.

 سرهنگ اکبر امینی در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، اظهار کرد: با مراجعه شهروند همدانی و ارائه شکوائیه ای مبنی بر استفاده غیر مجاز از تلگرام و ایجاد مزاحمت برای مخاطبین وی،موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

این مقام انتظامی افزود:در تحقیقات مشخص گردید مدتی قبل تلفن همراه شاکی از وی سرقت گردیده و فرد سارق با تغییر نام پروفایل شبکه اجتماعی وی به آن دسترسی و با ارسال پیام برای مخاطبین مزاحمت ایجاد می کند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: کارشناسان ما با استفاده از اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم با هویت معلوم را شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی و با انجام اقدامات کنترلی موفق به دستگیری وی در مخفیگاهش شدند و تمامی دستگاه های دیجیتال وی را ضبط و جهت بررسی به پلیس فتا انتقال دادند.

 

سرهنگ امینی افزود: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد و سعی در کتمان حقیقت داشت که  با ارائه ادله و مستندات انکارناپذیر رایانه ای و تطبیق آن با محتویات گوشی تلفن همراه ضبط شده صراحتا به بزه ارتکابی اقرار و عنوان کرد من این گوشی را بدون کارتن و با علم به سرقتی بودن آن خریداری نمودم و پس از فعالسازی اینترنت آن نام پروفایل تلگرام آن را تغییر دادم و از آنجاییکه به مخاطبین آن دسترسی داشتم برای سرگرمی با آنها ارتباط برقرار نمودم.

 

رئیس پلیس فتا همدان در پایان ضمن بیان این مطلب که در سه ماهه نخست سال جاری 40 فقره پرونده با موضوعات تخلفات فضای مجازی بررسی که صد درد صد آنها به نتیجه رسیده است عنوان کرد:متهم به همراه پرونده جهت تکمیل و سیر مراحل قضایی به دادسرا اعزام گردید و از شهروندان خواست ضمن مطالعه موارد آموزشی در سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir هر گونه موارد مشابه را به بخش مرکز فوريت هاي سايبري، لينک ثبت گزارشات مردمي اعلام نمایند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان