اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. تير 1395 - 15:44   |   کد مطلب: 18682
پنجمین تفاهم نامه همکاری با محیط زیست استان امضا شد
دست یاری سازمان نظام مهندسی همدان به محیط زیست
در ادامه امضای تفاهم نامه های همکاری برخی نهادها و ارگان ها با محیط زیست استان همدان،سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی همدان به محیط زیست دست یاری داد.

به گزارش صبح الوند،  در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی همدان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: انعقاد 20 تفاهم نامه همکاری و تعامل با سازمانها و نهادهای مختلف با هدف جذب مشارکت همگانی در حفظ محیط زیست در دستور کار محیط زیست قرار دارد.

محمدرضا محمدی بیان کرد: تاکنون پنج تفاهم نامه همکاری بااستانداری، آموزش و پرورش ،منابع طبیعی،ورزش و جوانان و سازمان نظام مهندسی استان همدان  منعقد شده است. 
 
وی اضافه کرد: هدف از انعقاد تفاهم نامه همکاری، فرهنگسازی و همه گیر کردن موضوع توجه به محیط زیست بوده که در این راستا سعی داریم از ظرفیتهای موجود بهره گرفته شود.
 
وی اظهار کرد: ظرفیت های مغفول مانده و دست یافتنی برای عمومی کردن مساله محیط زیست بسیار زیاد است.
 
وی اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یک مجموعه علمی و حرفه ای است و این ظرفیت ایجاب می کند که از ظرفیت های این مجموعه در راستای حفظ محیط زیست استفاده شود.
 
وی یکی دیگر از اهداف سازمان حفاظت محیط زیست را ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان محیط زیست ذکر کرد و گفت: فارغ التحصیلان سازمان نظام مهندسی می توانند به عنوان سفیران محیط زیست عمل کنند.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست عنوان کرد: می توان از ظرفیت های پژوهشی و آموزشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نیز به نحو مطلوب بهره گرفت.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان نیز گفت: این سازمان پنج هزار عضو دارد که سه هزار و ۴۸۷ نفر از انها فعال هستند.
 
محمدرضا ابراهیمی با ذکر اینکه 299 نفر از اعضای زیر مجموعه این سازمان از فارغ التحصیلان رشته محیط زیست در مقاطع گوناگون هستند افزود: این سازمان فارغ التحصیلان 21 رشته تخصصی در مقاطع مختلف تحصیلی را تحت پوشش دارد.
وی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آمادگی دارد همه توانمندی های این سازمان در راستای حفظ محیط زیست را در اختیار قرار دهد زیرا اعتقاد داریم بهره گیری از قابلیت های موجود در نظام مهندسی میتواند بسیار موثر واقع شود.
 
گفتنی است در  تفاهم نامه مذکور به موارد گوناگونی از جمله برگزاری دوره های آموزشی، بازآموزی و نوآموزی برای اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با هدف ارتقای توانایی های فنی آنان، همکاری در برگزاری گردهمایی های ملی و بین المللی و سمینارهای علمی و تخصصی مشترک، تسهیل در امور صدور مجوز آزمایشگاههای معتمد برای انجام آزمایشهای آب، هوا و خاک واحدهای صنعتی، بررسی و اقدام در زمینه واگذاری امور صدور پروانه و دفترچه های شکار و صید به سازمان نظام مهندسی کشاورزی اشاره شده است.
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان