اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. تير 1395 - 7:55   |   کد مطلب: 18880
دبیر اجرایی مسابقات قرآن دانش آموزان سراسر کشور:
همدان ظرفیت تبدیل شدن به پایلوت برگزاری کارگاه‌های قرآنی کشور را دارد
دبیر اجرای سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان گفت: در بخش آوایی این مسابقات از استان همدان 25 دانش آموز پسر و 19 دانش آموز دختر شرکت می کنند.

به گزارش صبح الوند، عباس تجری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور در دو شاخه پژوهشی و آوایی در سراسر کشور برگزار می شود، اظهار کرد: بخش آوایی این مسابقات شامل قرائت، حفظ، ترتیل، اذان و مداحی در استان همدان از سوم تا یازدهم مرداد ماه برگزار خواهد شد.

 

 وی با بیان اینکه در بخش آوایی نزدیک به یک هزار و 800 دانش آموز از سراسر کشور شرکت می‌کنند، افزود: مراسم افتتاحیه برادارن سوم مرداد ماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و افتتاحیه خواهران در هشتم مرداد ماه برگزار می‌شود.

 

 دبیر اجرای سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان به  کمیته‌های یازده گانه برگزاری مسابقات اشاره کرد و گفت: کمیته های افتتاحیه و اختتامیه، فنی، خدمات و تدارکات، فوق برنامه، اسکان و پذیرش، حراست، ارزیابی عملکرد، بهداشت و اطلاع رسانی از جمله کمیته‌های این مسابقات هستند که از 180 نفر از همکاران فرهنگی، امر برگزاری این مسابقات را برعهده دارند.

 

تجری عنوان کرد: امسال برنامه ویژه این مسابقات برگزاری مانور قرآنی توسط دانش آموزان از میدان جهاد تا آرامگاه بوعلی سینا پیاده روی خواهند کرد که این مسیر توسط شهرداری همدان فضا سازی  و به آنان گل اهدا می‌شود و در ورودی  آرمگاه بوعلی سینا جمعیت قرآنی از آنها استقبال خواهند کرد.

 

وی با بیان این که در آئین اختتامیه این مسابقات از  چهره‌ها و مفاخر استان تجلیل خواهد شد، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه معرفی ظرفیت‌های استان در کنار مسابقات از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است که 12غرفه در این نمایشگاه اقدام به معرفی مفاخر و مشاهیر استان، میراث فرهنگی همدان، صنایع دستی استان، بحث پاسخ به شبهات دانش آموزان و... می‌کنند که در نوع خود منحصر به فرد است.

 

 دبیر اجرایی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی که در ستاد عالی مسابقات عضو هستند در هماهنگی و برگزاری مسابقات همکاری خوبی دارند و شاهد برنامه گسترده قرآنی در سطح استان خواهیم بود.

 

تجری از برنامه‌ریزی برای برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد استان با حضور قاریان برتر و نخبه مسابقات خبر داد و بیان کرد: در این محافل انس با قرآن می‌خواهیم که مردم از روند قرائت منتخبین قرآنی آشنا شده و ارتباط برقرار می‌کنند و این محافل اثرگذار است.

 

وی با اشاره به اینکه در بخش آوایی این مسابقات از استان همدان 25 دانش آموز پسر و 19 دانش آموز دختر شرکت می‌کنند، عنوان کرد: آنها قاریان، حافظان و مداحان منتخب استان هستند و در بخش پژوهشی مسابقات که در مشهد برگزار می‌شود از استان همدان 15 دانش آموز پسر و 15 دانش آموز دختر شرکت می‌کنند که در جمع 74 دانش آموز از استان از بین 130 هزار نفر  منتخب هستند.

 

 تجری با بیان‌ اینکه استان همدان تاکنون چهار بار میزبان این مسابقات بوده است، خاطرنشان کرد: سال 78 مسابقات  فرهنگی و هنری که مسابقات قرآن را نیز داشت، سال 81 مسابقات اذان سراسر کشور، سال 83 مسابقات قرآن برگزار شد و در سال 95 نیز برای چهارمین بار استان همدان میزبان مسابقات قرآنی است.

 

 دبیر اجرایی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان به جایگاه تاریخی، مذهبی و فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: پیشینه مذهبی و فرهنگی و دارالمومنین بودن همدان، اقلیم و موقعیت جغرافیایی، جایگاه قرآنی در سطح کشور چراکه همدان جزو 5 استان میزبان و معین کشوری مسابقات قرآن است.

 

تجری با بیان این که همدان ظرفیت تبدیل شدن به پایلوت برگزاری کارگاه‌های قرآنی کشور را دارد، عنوان کرد: همدان اساتید مجربی در حوزه قرآن دارد که می‌تواند بارها میزبان مسابقات  بزرگ و ملی باشد و  اگر همدلی و فضای دوستی که در استان وجود دارد را بیشتر کنیم همدان با توجه به اینکه یکی از قطب‌های فرهنگی و مذهبی کشور است جایگاه خود را ارتقا خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان