اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. تير 1395 - 15:00   |   کد مطلب: 18906
مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان:
رشادت شهدای تویسرکان در عملیات مرصاد بازخوانی شود
مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان گفت: روز تویسرکان همزمان با پنجم مردادماه و تشییع پیکر 38 شهید عملیات مرصاد در تویسرکان فرصتی برای بازخوانی رشادت شهدای تویسرکان در این عملیات است.

به گزارش صبح الوند، محمد داوری در گفت و گو با ایرنا افزود: رزمندگان و شهدای تویسرکان از نقش بسیار موثر و بی بدیلی در پیروزی عملیات غرور آفرین مرصاد برخوردارند که باید بیش از پیش تبیین و تحلیل شود.
وی اذعان کرد: تحلیل، واکاوی و پژوهش های علمی در رابطه با نقش شهدای تویسرکان در عملیات مرصاد در سال های قبل مغفول مانده در حالی که نقش گردان رزمی تویسرکان در این عملیات بسیار سرنوشت ساز بود.
داوری تشییع همزمان 38 شهید تویسرکانی عملیات مرصاد در روز پنجم مردادماه سال 67 را مقطعی تاریخی و ارزشمند در پیشینه درخشان شهرستان تویسرکان دانست و اضافه کرد: این همه ایثار و فداکاری نشان از عمق دلدادگی و عشق به نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی مردم تویسرکان است.
وی اظهار کرد: سیره اندیشه، رفتار و زندگی نامه شهدای تویسرکان درعملیات مرصاد باید با روش های متنوع و نوین فرهنگی، تبلیغاتی و علمی مورد توجه قرار گیرد و به نسل کنونی انقلاب انتقال داده شود.
داوری متذکر شد: در عین حال از سیره شهدای دفاع مقدس یاد گرفته ایم که به همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی توجه داشته باشیم و روز تویسرکان نیز باید به ابعاد مختلف در زمینه توسعه شهرستان بپردازد.
مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان با اشاره به حضور برخب فرماندهان گردان های حضور یافته در عملیات مرصاد در میان شهدای تویسرکانی خاطر نشان کرد: پرداختن به سیره فکری و عملی شهدا، شتاب بخشی در روند حرکت به سمت و سوی توسعه، رشد و بالندگی را به دنبال دارد.
پنجم مردادماه یادروز تشییع پیکر 8 3شهید گلگون کفن عملیات مرصاد در تویسرکان و برپایی اولین نماز جمعه تویسرکان در بیش از 100 سال پیش، روز تویسرکان نام گرفته و همایشی در پنج مردادماه سال جاری با حضور مسوولان لشکری و کشوری با همین نام در تویسرکان برگزار خواهد شد.
تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان در 90 کیلومتری شهر همدان است که بیش از 750 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان