اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. تير 1395 - 15:33   |   کد مطلب: 18913
سازمان سنجش نسبت به مطلب «تحصیل توصیه‌ای حسین فریدون در مقطع دکتری دانشگاه شهید بهشتی» در یکی از خبرگزاری‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایلنا، در پی درج مطلبی تحت عنوان «تحصیل توصیه ای حسین فریدون در مقطع دکتری دانشگاه شهید بهشتی» در یکی از خبرگزاری‌ها موارد ذیل را به اطلاع می‌رساند:

الف) بخش آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۳۹۲

۱- ایشان در سال ۱۳۹۲ در آزمون دکتری نیمه متمرکز در مجموعه علوم سیاسی شرکت و در مرحله تکمیل ظرفیت نسبت به انتخاب ۵ کد رشته محل اقدام می کند.

۲- نامبرده در کد رشته محل ۹۶۲۶ رشته روابط بین الملل دوره شبانه دانشگاه گیلان در بین چندبرابر معرفی شدگان برای انجام مصاحبه با استفاده از سهیمه ایثارگران در رتبه ۲ (دو) به دلیل کسب حدنصاب سهمیه قرار می گیرد.

۳- دانشگاه گیلان در اعلام نتایج ایشان را غایب مصاحبه معرفی می نماید.

ب) بخش آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو دکتری در پردیس خودگردان دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۳۹۲ براساس مجوزهای اخذ شده از وزارت علوم تحقیقات و فناوری نسبت به برگزاری آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو برای پردیس دانشگاهی(پرداخت هزینه تحصیل توسط دانشجو) اقدام می کند که در این خصوص ذکر نکات ذیل ضروری است.

۱- آزمون های اختصاصی پس از اخذ مجوز دفتر گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری توسط دانشگاه ها انجام می شود و موسسات پذیرنده رأساً نسبت به انجام ثبت نام، برگزاری آزمون و اعلام نتایج اقدام می نمایند.

۲- سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان "ناظر" درخصوص مجوز رشته ها، ظرفیت پذیرش، اعمال سهمیه های قانونی و سایر قوانین و مقررات در آزمون های اختصاصی عمل می کند.

۳- انجام مصاحبه های پذیرش آزمون های اختصاصی در گروه های آموزشی دانشگاه ها همانند انجام مصاحبه در آزمون نیمه متمرکز صورت می پذیرد و نتایج مصاحبه توسط گروه های آموزشی به دانشگاه اعلام می شود.

۴- نتایج آزمون های اختصاصی توسط دانشگاه به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام و این سازمان فقط نسبت بررسی ظرفیت ها و تعداد قبولی، سهمیه های قانونی و ... که مصوب مراجع قانونی است، نسبت به ارسال آن به هیات مرکزی گزینش دانشجو برای انجام صلاحیت های قانونی اقدام می نماید.

باتوجه به موارد مذکور و به منظور تنویر افکار عمومی اعلام می شودکه نامبرده طی درخواستی به سازمان سنجش آموزش کشور درخواست معرفی برای شرکت در  آزمون اختصاصی پردیس خودگردان در دانشگاه شهید بهشتی را باتوجه به معرفی اولیه و داشتن حدنصاب در دانشگاه گیلان می نماید که این سازمان نیز نسبت به اعلام دارا بودن حدنصاب معرفی دوره شبانه دانشگاه گیلان به دانشگاه شهید بهشتی اقدام می کند و هیچگونه معرفی رسمی درخصوص ایشان برای ثبت نام و ادامه تحصیل در پردیس دانشگاهی صورت نمی‌پذیرد و اعلام  می شود با توجه به سهمیه ایثارگری  و وضعیت علمی نامبرده آن دانشگاه می‌تواند از نتایج آزمون نیمه متمرکز استفاده نماید و ایشان اگر حداقل شرایط و ضوابط آن دانشگاه را کسب نماید و از مرحله مصاحبه و ارزیابی علمی قبول شوند این سازمان با پذیرش نامبرده موافق است (این اجازه عمومیت داشته و همه دانشگاه های پذیرنده پردیس به توجه به کمی اقبال داوطلبان می توانند جهت پذیرش از نتایج آزمون دکتری نیمه متمرکز استفاده نمایند).

بنا بر توضیحات فوق، پذیرش ایشان بر اساس نمره آزمون نیمه متمرکز دکتری اعلام شده از سوی سازمان سنجش به دانشگاه و سهمیه ایثارگری و ارزیابی علمی توسط دانشگاه انجام شده و این سازمان آماده ارائه هرگونه اطلاعات مربوط به سوابق آزمون نامبرده به دانشگاه بوده و هست و خبر این خبرگزاری را به صورت رسمی پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان