اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. تير 1395 - 8:18   |   کد مطلب: 18943
استاندار همدان با تاکید بر اینکه مصوباتی که در ستاد تسهیل ایجاد می‌شود حتماً باید سریع اجرایی شود، گفت: بانک‌ها نمی‌توانند مصوبات ستاد تسهیل را اجرا نکنند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، محمدناصر نیکبختپدر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با اشاره به اینکه مصوبات ستاد تسهیل استان تا امروز به بیش از 500 مصوبه رسیده است، اظهار کرد: تا هفته گذشته تعداد مصوبات ستاد تسهیل استان 490 مصوبه بود که از این تعداد 155 مورد اجرا شده است.

وی تعداد مصوبات اجرایی شده ستاد تسهیل را کم دانست و با اشاره به اینکه در هر جلسه سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی باید در مورد مصوبات اجرایی شده گزارش دهند، ادامه داد: از 155 مورد مصوبه اجرایی شده 16 مورد مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

استاندار همدان با اشاره به برگزاری سه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان بیان کرد: هر زمان در ستاد تسهیل به تمام واحد ها رسیدگی شد هفته‌ای دو جلسه ستاد برگزار می‌شود تا بتوان مصوبات را بازبینی کرد.

وی با تاکید بر اینکه کمیته پیگیری ستاد تسهیل هر روز باید فعال‌تر شود، افزود: رئیس جهاد کشاورزی استان مطرح کرد که 20 درصد واحدهای کشاورزی دارای مشکل باقیمانده و ممکن است در دو یا سه جلسه طرح‌های بخش کشاورزی به اتمام رسد و بازبینی آغاز شود.

*بانک‌ها نمی‌توانند مصوبات ستاد تسهیل را اجرا نکنند

نیکبخت با اشاره به اینکه به مردم قول داده‌ایم که تا پایان سال مشکل واحدهای تولیدی فعال و نیمه‌فعال حل شود و بازار داشته باشند، افزود: باید در خصوص بازار صادراتی برای تولیدات استان کار اساسی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال رتبه کسب و کار کشور در دنیا 35 رتبه ارتقا داشته است، بیان کرد: رتبه کسب و کار ایران در دنیا از 152 به 117 رسیده است.

استاندار همدان با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با مجمع نمایندگان استان در تهران ادامه داد: در این جلسه نمایندگان اظهار همراهی و هماهنگی برای توسعه استان کردند و ما نیز همین مواضع را داشتیم.

این مسؤول به ارائه پیشنهادی پرداخت و افزود: پیشنهاد می‌کنم در صورت امکان هر هفته در ستاد تسهیل استان که خود بنده حضور دارم متقاضیان و واحدهای تولیدی یک شهرستان مشخص بررسی شود.

نیکبخت ادامه داد: در آن جلسه از نماینده مردم شهرستان در مجلس حضور داشته باشد تا از اقدامات انجام شده مطلع شود و مقداری هم کمک کند.

وی در ادامه خطاب به بانک‌ها تاکید کرد: بانک‌ها توجه داشته باشند، مصوباتی که در ستاد تسهیل ایجاد می‌شود حتماً باید سریع اجرایی شود.

استاندار همدان ضمن ابراز رضایت از بانک‌های استان به جز یک بانک، افزود: کار بانک‌ها برای من مهم است و آنها نمی‌توانند مصوبات ستاد تسهیل را اجرا نکنند.

وی در ادامه از عملکرد بانک کارآفرینی انتقاد کرد و افزود: در هیچ کجای دنیا فردی که زمانی مدیرعامل بانک بوده را به علت پرداخت وام و عدم بازگشت وام و تبدیل به معوقه شدن به زندان نمی‌اندازند.

نیکبخت در ادامه به بانک کارآفرینی اخطار داد و بیان کرد: ستاد تسهیل با زحمت برگزار می‌شود تا تولید رونق بگیرد و واحدهای تولیدی تعطیل شده به کار برگردند اما بانک‌ها راحت سود را به سود اضافه می‎کنند در حالی که مشتری سرمایه بانک است و بانک باید سرمایه خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، ورود دولت و ایجاد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منتج به ایجاد ستاد تسهیل شد، ادامه داد: ستاد تسهیل مصوبه‌ها می‌دهد تا موانع سر راه تولید حذف و یا روان‌سازی شود.

استاندار همدان افزود: بسیاری از مسائلی که امروز مطرح شد در 66 جلسه گذشته ستاد تسهیل مورد بررسی قرار گرفته و موضوع حادی نیست که نتوان آن را اجرایی کرد.

*هر کس در اقتصاد کشور اخلال ایجاد کند را به محکمه می‌کشانم

وی با تاکید بر اینکه هر کس در اقتصاد کشور اخلال ایجاد کند را به محکمه می‌کشانم، ادامه داد: حتی اگر پای جدایی بنده از سیستم دولتی وسط بیاید و دادگاه هم ایجاد شود اما همچنان برای احیای عزت و آبروی مردم ایستادگی و با بانک متخلف برخورد می‌کنم.

استاندار همدان افزود: از بانک کارآفرینی هیچ تکلیفی بیشتر از سایر بانک‌ها نمی‌خواهیم پس باید همان کاری را انجام دهند که سایر بانک‎‌ها انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه برای همه بانک‌ها اعم از خصوصی و دولتی احترام قائل هستم، افزود: اگر یک واحد تولیدی تملیک و یا توقیف شود برای بانک عایدی خاصی ندارد اما در صورتی که به فعال شدن واحد تولیدی کمک کنیم هم چند نفر مشغول به کار می‌شوند و هم بانک به طلب خود می‌رسد.

نیکبخت با بیان اینکه بانک‌ها واحد هستند که برای اینکه خود سر پا باشند باید واحدهای تولیدی را کمک کنند، بیان کرد: علاقمند نیستیم که هیچ بانکی آسیب ببیند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور آسیب زیادی دیده بود، ادامه داد: اکنون موضوع توجه به اقتصاد مقاومتی و فرمان رهبری جبران گذشته‌هاست.

*باید دست تولیدکننده را بگیریم

استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید دست تولیدکننده را بگیریم تا نیروی کار بیکار شده را به کار برگرداند، افزود: مصوبات ستاد تسهیل لازم الاجراست.

وی در ادامه در رابطه با مشکلات واحد تولیدی تاک افروز بیان کرد: جرائم پلکانی حذف شد و ستاد تسهیل نیز می‌گوید جرائم پلکانی باید حذف شود.

نیکبخت با بیان اینکه بانک مهراقتصاد در رابطه با اجرای اقتصاد مقاومتی باید کمک کند چراکه به نهادهای دولتی وابسته هستند، ادامه داد: برای واحد تولیدی تاک‌افروز در صورت امکان استمهال انجام شود.

وی در ادامه به بررسی مشکلات شرکت اکباتان کارتن پرداخت و بیان کرد: بانک باید با این واحد تولیدی مدارا کند چراکه آقای آسیابان از مشتریان بانک است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه برای واحد تولیدی اکباتان کارتن باید یک سال استمهال صورت گیرد، ادامه داد: استمهال یک ساله برای این واحد صورت گیرد؛ در صورتی که روان‌سازی انجام شد چند سال فرصت نیز داده شود.

در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی شرکت نمونه صنعت و لوله نورد، شرکت جامه دوزان پردیس، شرکت هگمتان پودر و شرکت سنگ شیر پارس مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان