اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. تير 1395 - 8:32   |   کد مطلب: 18945
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:61 هزار میلیارد ریال از بودجه 71هزار میلیارد ریالی حوزه فرهنگ و هنر در سال جاری در اختیار نهادها و سازمان هایی قرار گرفته است که در خصوص عملکرد خود به کسی پاسخگو نیستند.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، علی اصغر کاراندیش در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر استان زنجان افزود: حدود 26دستگاه متولی فعالیت های فرهنگی و هنری در کشور از بودجه این حوزه بهره می برند ولی همه توقعات و انتظارات در این زمینه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی اظهار کرد: فقط در شهر تهران هر شب بیش از 100نمایش روی صحنه می رود و سالانه بیش از 80 فیلم سینمایی در کشور تولید می شود، در حالی که اگر یک مشکل جزئی در بین این آثار هنری پیدا شود عده ای تمام سینما و تئاتر و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را زیر سوال می برند.
کاراندیش به مجموعه فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه قرآن و حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: سال گذشته با وجود اینکه کل بودجه معاونت هنری این وزارتخانه 320میلیارد ریال بود ولی با جذب منابع دیگر در مجموع 520میلیارد ریال به 21هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد سطح کشور اختصاص داده شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه بودجه این وزارتخانه در سال جاری 10هزار میلیارد ریال است، گفت: این میزان اعتبار جوابگوی نیازهای فرهنگ و هنر در کشور نیست.
کاراندیش به ضرورت توجه به ظرفیت استان ها در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: تا 2سال پیش نزدیک 80درصد اعتبارات مجموعه وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در تهران هزینه می شد ولی طی 2سال گذشته توجه خاصی به استان ها صورت گرفته است به طوری که در سال 94، 40درصد بودجه معاونت فرهنگی وزارت خانه به استان ها اختصاص پیدا کرد.
وی به افزایش سه برابری منابع صندوق بیمه هنرمندان در سال جاری اشاره کرد و افزود: طی 2سال گذشته بخش قابل توجهی از بدهی 400میلیارد ریالی این صندوق به تامین اجتماعی پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان