اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. مرداد 1395 - 23:37   |   کد مطلب: 19008
بازتاب شكست سعودي‌ها در منطقه
خشم پدرخوانده داعش از ايران
وزير امور خارجه عربستان سعودي عليه ايران گوياي خشم آل سعود از شکستهاي پي در پي رياض در منطقه است

به گزارش صبح الوند به نقل از رسالت، عادل الجبير در گفتگو با يورو نيوز اعلام کرد :"در مورد ايران بايد بگويم ديگر نمي توانيم سي و پنج سال تهاجم اين کشور را در مقابل پادشاهي عربستان و متحدان آن تحمل کنيم. در سوريه نيز به دنبال تغيير نظام هستيم.."وزير امور خارجه عربستان درباره توافق هسته اي با ايران و ارزيابي او پس از گذشت يکسال از امضاي آن نيز ادعا کرد: «گفته ايم که هر توافقي که مانع از دسترسي ايران به سلاح هسته اي شود، سازوکار بازرسي قوي و سرزده را داشته باشد، بندهايي براي بازگرداندن تحريم ها در صورت اقدام ايران در نقض مفاد توافق را داشته باشد،  مورد استقبال ماست. وي در ادامه ادعاهاي بي‌اساسش افزود: «چيزي که مايه نگراني ما بود و هنوز نيز از بابت آن نگرانيم، مربوط به منابع مالي است که ايران به آن دسترسي خواهد يافت. آنچه مي بينيم اين است که ايران از طريق حمايت از حزب الله در لبنان، سوريه، عراق و با تلاش براي رساندن سلاح به يمن همچنان در اقدامات خصمانه دخالت دارد. در نتيجه همواره از خود مي پرسيم آيا رفتار ايران تغيير کرده است؟ اما در واقع اين را نمي بينيم.» سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات سخيف، بي پايه و تکراري عادل الجبير وزير خارجه سعودي در باره كشورمان گفت: عادل الجبير كه اين روزها سخت سرگرم پاك كردن جاي پاي دخالت هاي سران، مقامات  و سازمان هاي رسمي كشورش در عملياتهاي گوناگون تروريستي چند دهه اخير است، گمان مي برد با فرافكني مي تواند افکارعمومي جهان را از رسوايي هاي بي پايان کشورش به عنوان  پدر القاعده و داعش  منحرف كند.

قاسمي افزود: البته قابل درک است که  وزير خارجه سعودي روزهاي سختي را در آستانه انتشار گزارش محرمانه ١١ سپتامبر سپري كرده و روزهاي سخت تري را نيز انتظار مي کشد. بدون ترديد ابعاد و تبعات چنين اطلاعات مهمي در مورد منابع کشور حامي تروريسم از ديدگاه افكار عمومي دنيا و ملتهاي قرباني تروريسم در سالهاي پس از ١١ سپتامبر ٢٠٠١ مخفي نخواهد ماند. قاسمي گفت: عادل الجبير ظاهرا هر موقع دچار سرخوردگي  مي شود سخنان مضحكي را در مورد كشورمان بزبان مي آورد که به وي توصيه مي شود در چنين مواقعي از اظهار نظر اجتناب ورزد و به عواقب سخنان خود کمي بيشتر بينديشد.
در خصوص اظهارات الجبير لازم است نکاتي را مدنظر قرار دهيم . اظهارات وزير امور خارجه عربستان سعودي نشان دهنده شکست سنگين آل سعود در معادلات منطقه محسوب 
مي شود. آل سعود به عنوان پدرخوانده داعش و اصلي ترين حامي اين گروه تروريستي و ديگر گروههاي متوحش تکفيري چاره و سرنوشتي جز زوال و سقوط نخواهد داشت. آل سعود در نهايت به بدترين نحو ممکن سقوط را تجربه خواهند کرد.
خشم پدرخوانده داعش از ايران نشان دهنده مسير صحيح جمهوري اسلامي ايران در حمايت از مقاومت و دشمنان داعش محسوب 
مي شود. بديهي است که اظهارات اخير جبير در حالي است که ملتهاي منطقه مدتهاست ديگر قادر به حمل لکه اي ننگ به نام آل سعود نيستند. آل سعود به عنوان مصدر و کانون ترور و توحش مورد شناسايي افکار عمومي دنيا قرار گرفته است. حتي هم اکنون دولتهاي آلمان،انگليس و فرانسه بابت صادرات سلاح به عربستان از سوي ملتها و احزاب سياسي خود مورد شماتت قرار گرفته اند.بديهي است که در چنين شرايطي اظهارات عادل الجبير واکنشي رواني نسبت به حرکت آل سعود به سمت تباهي و سقوط مي باشد. لازم به تاکيد است که علاوه بر بحرانها و معضلات منطقه اي که آل سعود را در مسير سقوط قرار داده است، در داخل دربار سعودي نيز شاهد وقوع تنشهاي زيادي ميان شاهزادگان بر سر کسب قدرت هستيم. 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان