اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. مرداد 1395 - 4:20   |   کد مطلب: 19038
نماينده ولي فقيه در استان و استاندار همدان در پيام مشترکي به مسابقات قرآن دانش آموزان کشور، اين مسابقات را يک فرصت مغتنم براي همدان دانستند.

به گزارش صبح الوند، در اين پيام آمده است:

قرآن کلام اعجاز آميز خداوند بزرگ است که براي هدايت بشر به رسول گرامي اسلام (ص) وحي شده است.

اين کتاب کلامي سليس، فصيح، مسجع و مشحون از نشانه هاي وحياني رباني اســت؛ وزنش نه شعر اســت و نه نثر، کلامي است برتر از زبان شعر و نثر که خلقش در توان انسان نيست.

بشر امروز بيش از هر زمان ديگري به اين کتاب مبين و سيره ي عملي آن براي رسيدن به کمال نيازمند است و در صورت اعتصام به کتاب خداوند و عترت، قرب الي الله محقق خواهد شد.

امام سجاد (ع) مي فرمايند: 'خداوند 6 آيه ي سوره حشر و همچنين سوره توحيد را از آن جهت نازل نمود که پاسخگوي انسان هاي ژرف نگر در آخرالزمان باشد'.

برگزاري سي و چهارمين دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان سراسر کشور در دارالمومنين و دارالمجاهدين همدان فرصت مغتنمي اســت تا ضمن بررسي ابعاد مختلف لفظ و معناي آيات قرآن کريم، انس و الفت نوجوانان با اين عطيه الهي و ترويج و توسعه فرهنگ قرآني به نحو شايسته ترسيم گردد.

در اين بيانيه ذکر شده است: ضمن تبريک اين توفيق براي اســتان همدان، لازم مي دانيم از زحمات و تلاش هاي ارزشمند دست اندرکاران اين دوره از مسابقات صميمانه تقدير و تشکر کرده و موفقيت روزافزون همگان را در راستاي خدمت به قرآن و عمل به مباني آن از درگاه خداوند متعال مسألت نماييم.

سي و چهارمين دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشوربا حضور 700 قاري قرآن به ميزباني همدان از امروز آغاز و تا ششم مردادماه ادامه دارد..

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان