اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. مرداد 1395 - 12:45   |   کد مطلب: 19148
رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه امسال امکان صدور ویزای عربستان برای زائران ایرانی وجود ندارد، گفت: ادعای اعزام به «حج تمتع» به‌صورت آزاد، کلاهبرداری برخی شیادان است.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، سعید اوحدی درباره واگذاری سهمیه حج جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورهای حاضر در مراسم حج تمتع اظهار کرد: سهیمه حج همه ساله از سوی سازمان همکاری کشورهای اسلامی و بنابر جمعیت کشور مبداء در نظر گرفته می‌شود و سهمیه زائران ایرانی نیز با وجود کارشکنی‌های امسال عربستان همچنان برقرار خواهد بود.

وی تاکید کرد: بنابر تامین سهمیه در نظر گرفته شده برای هر کشور، عربستان دیگر نمی‌تواند حق زائران ایرانی را به کشور دیگری واگذار کند و ما نیز رایزنی‌های خود برای حج سال آینده را در زمان مقتضی انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره برخی شایعات مبنی بر اینکه کاروانهایی به‌صورت آزاد  اقدام به اعزام زائران برای حج خواهند کرد، گفت: این پیامک‌های مطرح شده کذب محض و دروغ‌پردازی برای کلاهبرداری و عوام فریبی است و برخی از شیادان به دنبال  سوءاستفاده ‌کردن از احساسات پاک دینی مردم هستند.

اوحدی تصریح کرد: ویزای الکترونیکی حج به‌گونه‌ای تعبیه شده که امکان ورود هیچ زائر ایرانی از هیچ کشوری برای حج تمتع امسال وجود ندارد و هیچ یک از ایرانی‌ها نمی‌توانند وارد کشور عربستان برای زیارت حج تمتع شوند و از این حق قانونی محروم شده‌اند.

وی اضافه کرد: مردم باید مراقبت کنند تا در دام افراد سودجو و منفعت‌طلب به نام کاروانهای اعزام آزاد به حج تمتع نیفتند چرا که این افراد نمی‌توانند ایرانی‌ها را به عربستان اعزام کنند و دولت سعودی نیز هیچ تعهدی بابت تامین امنیت نداده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه امکان تامین امنیت برای زائران ایرانی در حج تمتع امسال ممکن نیست، خاطرنشان کرد: عربستان به هیچکدام از بندهای پیشنهادی تامین امنیت ایران توجهی نکرد و این نشان می‌دهد که آنها هیچ اهتمامی به تامین امنیت زائران ایرانی ندارند که این رویکرد سعودی‌ها بیانگر عدم توجه به زائران کشورمان است.

اوحدی افزود: حتی خدمات کنسولی نیز برای زائران ایرانی برقرار نیست و در صورت بروز هرگونه مشکل برای ایرانیان در عربستان، هیچ‌گونه خدمات کنسولی وجود ندارد که تمامی این دلایل حکایت از آن دارد که علاقمندان به این سفر باید از عزیمت به هر طریق و یا از سایر کشورها به عربستان خودداری کنند.

وی با انتقاد از فضاسازی رسانه‌های عربستان نسبت به زائران کشورمان گفت: متاسفانه  فضاسازی مسموم مطبوعات عربستانی نسبت به زائران ایرانی نوعی تشویش اذهان عمومی را باعث شده است و با چنین شرایطی که در حال حاضر در عربستان وجود دارد، عزیمت زائران ایرانی از هر جای دنیا  به هیچ عنوان به صلاح نیست چرا که نه تنها جو مسمومی را شاهد هستیم بلکه راهکارهای تامین امنیت نیز فراهم نیامده است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان