اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. مرداد 1395 - 8:53   |   کد مطلب: 19161
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان:
سد شنجور رزن امسال آبگیری می‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اعلام اینکه 34 میلیارد تومان برای احداث سد شنجور رزن هزینه شده است گفت: امسال عملیات اجرایی سد به پایان رسیده و آبگیری می‌شود.

به گزارش صبح الوند، مرتضی عزالدین با اعلام اینکه مهر ماه سال 87 تاریخ ابلاغ قرارداد پروژه سد شنجور رزن بوده است اظهار داشت: عملیات اجرایی سد شنجور رزن امسال به پایان رسیده و سد آبگیری می‌شود.

وی با اعلام اینکه برای این سد 34 میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است، تصریح کرد: امسال اعتباری برای این پروژه مصوب نشده است ولی هفت میلیارد تومان از اعتبار سال گذشته امسال تخصیص می‌یابد تا شاهد اتمام طرح باشیم.

عزالدین با بیان اینکه سد شنجور رزن ظرفیت تنظیم 5 میلیون و پانصد هزار مترمکعب آب را دارد، بیان کرد: تامین نیازهای آبی شرب، صنعت به میزان سه میلیون مترمکعب، تامین نیاز 500 هزار مترمکعبی محیط زیست و تضمین حقابه‌های پایین‌دست به میزان دو میلیون مترمکعب از اهداف اصلی این طرح محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح شنجور رزن شامل احداث یک سد خاکی سنگریزه‌ای به ارتفاع 29 متر از بستر رودخانه است، عنوان کرد: طول تاج سد شنجور رزن 680 متر و عرض تاج سد هشت متر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: تاکنون 140 هزار مترمکعب حفاری در خاک، 45 هزار مترمکعب حفاری در سنگ، 815 هزار مترمکعب خاکریزی بدنه سد، 950 تن کارهای فولادی، 10 هزار مترمربع قالب‌بندی، 19 هزار و 200 مترمکعب بتن‌ریزی و هشت هزار و 500 تن سیمان در این پروژه انجام شده است.

وی اظهار داشت: براساس قرارداد اولیه قرار بود این سد در مدت 36 ماه اجرایی شود که به سبب کمبود اعتبارات تاکنون به طول انجامیده است ولی خوشبختانه با تخصیص اعتبارات روند اجرای پروژه تسریع پیدا کرده است.

عزالدین با اشاره به اینکه نزدیک به 800 هزار مترمکعب آب تا ماه‌های گذشته پشت بدنه سد وجود داشت، گفت: این آب در هفته‌های اخیر برای پایین دست رهاسازی شد تا در پایان امسال دوباره سد آبگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان