اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. مرداد 1395 - 13:09   |   کد مطلب: 19233
رییس پارک علم و فناوری استان همدان خبر داد:
اعطای 70 درصد تسهیلات به شرکت های دانش بنیان همدان
رییس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: به منظور عرضه کالای شرکت های دانش بنیان به خارج از کشور، 70 درصد تسهیلات به این شرکتها اعطا می شود.

به گزارش صبح الوند، مجید کزازی در اولین نشست مشترک مدیران دستگاههای اجرایی و مدیران شرکت های دانش بنیان استان همدان در سالن جلسات استانداری همدان  بیان داشت: فرآیند خلق ایده تا تبدیل آن به محصول قابل فروش و مجدد هزینه کرد بخشی از فروش محصول برای نو آوری و گشایش در فناوری امری مبارک و ارزشمند است، که در کشور ما روز به روز شدت بخشیده می شود و شرکتهای دانش بنیان ابزار این کار است.

رییس پارک علم و فناوری استان همدان افزود: شعار سال 95  در رابطه با اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ، وظیفه ما را دو چندان کرده که فرایند تکنولوژی را هم اهتمام بیشتری بدهیم و هم از ظرفیت های قانونی نهایت استفاده را برای این امر برده باشیم.

وی ابراز کرد: با توجه به اجازه ای که قانون به ما داده است حمایت ها باید با نظارت فنی و مالی براین شرکتها انجام شود.

کزازی ادامه داد: حمایت های مالی از شرکت های دانش بنیان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی اخذ می شود که یک بنیاد مالی است و خیلی حمایتی نیست که ضوابط خاص خود را داشته و دارای یک چارچوب کشوری است.

وی افزود: پارک علم و فناوری در همدان پیگیری های مجدانه خود را برای تشکیل صندوق پژوهش و فناوری در استان را داشته و به دنبال دریافت معافیت مالیاتی طبق قانون حمایت های مالی از شرکت های دانش بنیان هستیم.

 کزازی بیان کرد: از حوزه گمرک استان همدان درخواست همکاری با شرکت های دانش بنیان را داریم.

رییس پارک علم و فناوری استان همدان افزود: برای شرکت هایی که کالای خود را در خارج از کشور عرضه کنند تا 70 درصد تسهیلات به جز تسهیلات ایاب و ذهاب و اسکان پرداخت خواهد شد.

کزازی اظهار کرد: اهمیت تکنولوژی و شرکت های دانش بنیان بر هیچ کس پوشیده نیست، از مدیران اجرایی و مسئولین خواستاریم تا با بیان نقطه نظرات و حمایت خود در تسریع تولید محصول با دانش فنی بالاتر ما را یاری کنند.

در ادامه نماینده شرکت های دانش بنیان در حوزه عمران و ساختمان گفت: تلاش مدیران شرکتهای دانش بنیان اگر با حمایت مقامات کشوری و استانی  نباشد به نتیجه نمیرسد

سعید درویشی خواستار دریافت تسهیلات و حمایتهای مادی و معنوی و کوتاه شدن بروکراسیهای اداری شد و افزود: تسهیلات پرداختی متناسب با توان شرکت های دانش بنیان باشد.

وی اظهار کرد اکثر محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان جوان بوده و در بازار خیلی شناخته شده نیست،که این امر خواهان حمایت مسئولان در معرفی این تولیدات به مردم است تا بتوان به رشد و تولید صنعتی رسید.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان