اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. مرداد 1395 - 15:15   |   کد مطلب: 19235
گروه حوزه‌های علمیه: مرحله کشوری مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه پنجم تا هشتم آبان ۱۳۹۵ برگزار می‌شود.

به گزارش صبح الوند، مسئول اداره ترویج دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: دوره‌های آموزشی اصلی‌ترین فعالیت دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه در این ایام است.
وی افزود: این دوره‌ها در چندین استان کشور از جمله  یاسوج، اردبیل و سمنان و ... تهران در حال برگزاری است و طلاب شرکت‌کننده با موضوعات مختلف قرآنی آشنا می‌شوند البته این دوره در برخی استان‌ها خاتمه یافته است.
وی با اشاره به مسابقات سالانه قرآن و حدیث حوزه علمیه اظهار کرد: مرحله اول هفتمین دوره این مسابقات در حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شده است و نفرات برتر مرحله استانی اعلام و راه‌یافتگان به مرحله بالاتر انتخاب و معرفی شده‌اند.
حسینی با بیان اینکه این مسابقات در رشته‌های شفاهی و معارفی برگزار می‌شود بیان کرد: حفظ ۵ جزء قرآن کریم، ده و ۲۰ جزء همچنین کل قرآن و ترتیل و تحقیق، اذان و دعاخوانی رشته‌های بخش شفاهی این مسابقات را تشکیل می‌دهند.
وی افزود: بخش معارفی نیز در رشته‌های حفظ معارف حدیث، حفظ معارف موضوعی و تبلیغ قرآن‌محور انجام می‌شود که ثبت نام آن هم اکنون نیز ادامه دارد.
حسینی گفت: بخش معارفی تک مرحله‌ای و به صورت کتبی است و مهرماه سال جاری با حضور طلاب ثبت‌نام کننده برگزار خواهد شد.
مسئول اداره ترویج دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه با بیان اینکه تبلیغ قرآن‌محور و برخی رشته‌های دیگر این مسابقات در چند مرحله برگزار می‌شود و در نهایت برگزیدگان تمامی رشته‌ها در مرحله کشوری که آبان ماه برگزار می‌شود مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
شرکت ۴ هزار نفر در مسابقات
وی ادامه داد: در مرحله شفاهی سالانه در رشته‌های مختلف حدود چهار هزار نفر در سراسر کشور در مسابقات شرکت می‌کنند که مرحله دوم بخش شفاهی با ارسال فایل تلاوت و ترتیل افراد داوری و به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.
حسینی با بیان اینکه زمان برگزاری مرحله کشوری مسابقات پنجم تا هشتم آبان ۱۳۹۵است، اظهار کرد: مکان برگزاری مسابقات هنوز معلوم نشده است. این مسابقات با هدف ترویج بیشتر قرآن کریم و نهادینه‌سازی آموزه‌های این کلام الهی در میان طلاب سراسر کشور و شناسایی استعدادهای قرآنی صورت می‌گیرد.
حسینی با اشاره به انتقال دفتر قرآن و عترت حوزه به زیرمجموعه معاونت آموزش تصریح کرد: انتقال به معاونت آموزش جنبه آموزشی فعالیت‌ها را ارتقاء داده و تلاش بر این است تا قرآن وارد متون درسی حوزه شود، البته در نظام جدید در برخی مدارس این درس وجود دارد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان