اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. مرداد 1395 - 15:45   |   کد مطلب: 19238
ارتش سوریه با حمله هوایی به مواضع داعش در بغیلیه و عیاش در ریف غربی دیرالزور مانع پیشروی آنها شدند؛ همزمان ربوده شدن ۱۵۰ غیرنظامی عشیره شعیطات در دیرالزور توسط عناصر داعش خطر تکرار قتل‌ عام این قوم را جدی کرده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، ارتش سوریه و متحدانش مواضع داعش در مناطق «بغیلیه» و «عیاش» در ریف غربی دیرالزور را هدف گرفتند.

همزمان نیروی هوایی سوریه نیز مناطق واقع در کرانه شمالی رود فرات و بخصوص، حصان، جنینیه و حسینیه را بمباران کرد.

در همین حال داعش با بسیج عناصرش برای نبرد بزرگ از ریف غربی دیر الزور به سوی محله‌های محاصره شده آماده می‌شود، اما ارتش با رهگیری تروریست‌ها همه محورهای نبرد در بغیلیه و عیاش را بمباران کرد.

داعش به دنبال سیطره بر مناطق غربی دیر الزور است جایی که کمک‌های انسانی توسط هواپیماهای روسی برای محله‌های محاصره شده فرو ریخته می‌شود.

منابع میدانی می‌گویند ارتش سوریه در تدارک عملیات نظامی برای آزادی منطقه بغیلیه است تا سیطره خود بر غرب دیرالزور را تقویت کند، انتظار می‌رود این عملیات آغازی بر سلسله عملیات زمینی در محورهای درگیری در این شهر است که از 2 سال و نیم پیش در محاصره تروریست‌هاست.

منابع مذکور با اشاره به اینکه تلاش‌های متعدد داعش برای سیطره بر مناطق غرب دیر الزور شکست خورده گفت: هواپیماهای باربری روسی همچنان کمک‌های انسانی را فروریخته و تیم‌های هلال احمر آنها را تحویل گرفته و توزیع می‌کنند.

هلال احمر مقادیری از کمک‌های فوری را بین آوارگان محله‌هایی در مرکز دیر الزور که شاهد رویارویی مستقیم ارتش با تروریست‌هاست تقسیم کرده است که شامل مناطق الرصافه، خیابان سینما فؤاد و الکنامات است در حالی قیمت کالاها در بازارهای محله‌های محاصره شده بار دیگر بالا رفته است با وجود اینکه برای مدت کوتاهی وضعیت تامین آب و نان این منطقه بهبود یافته بود.

از سوی دیگر منابع محلی اعلام کردند: همزمان با دومین سالگرد کشتار عشیره الشعیطات در روستاهای ابوحمام و الکشکیه داعش دست به بازداشت‌های گسترده در این منطقه زده است.

به گفته همین منابع داعش حدود یکصد و پنجاه غیرنظامی اهل این 2 روستا را بازداشت کرده که شماری از آنها زیر 30 سال هستند و حدود 10 زن که برخی بالای پنجاه سال دارند

از آنجایی که برخی نزدیکان بازداشتی‌ها در صف «ارتش سوریه جدید» بوده و با داعش در مناطق بادیه نشین جنوب بوکمال با کمک ائتلاف آمریکایی مبارزه می‌کنند، داعش این بازداشتی‌ها را به مزدوری متهم کرده است.

بازداشتی‌ها به زندان‌های داعش در شهرهای بوکمال و میادین واقع در ریف شرقی استان منتقل شده‌اند و به نظر می‌رسد عشیره شعیطات برای بار دوم از سوی داعش قتل عام شود.

انتهای یپام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان