اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. مرداد 1395 - 22:09   |   کد مطلب: 19264
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:
آب شرب نهاوند مشکل بهداشتی ندارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تأکید کرد: آب شرب نهاوند هیچگونه مشکل بهداشتی ندارد.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، سید هادی حسینی بیدار ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهری نهاوند که در دفتر نمایند مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: با توجه به منابع خدادادی موجود در شهرستان نهاوند هیچ‌گونه مشکلی در زمینه آب آشامیدنی وجود ندارد.

وی افزود: اگر در برخی موارد آب کدر از شبکه آبرسانی خارج می‌شود قطعاً به سبب فرسوده بودن شبکه داخلی منازل است که باید ترمیم شود.

وی ضریب اطمینان در منابع آب و همچنین تأسیسات زیر بنایی را با توجه به اقدامات صورت گرفته مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نهاوند درزمینهٔ مهندسی و زیربنایی تاسیسات آب پیشگام است.

 

سیستم نوین تصفیه آب نهاوند تا دو ماه آینده وارد مدار می‌شود

حسینی بیدار با اشاره به اینکه سیستم نوین تصفیه آب نهاوند تا دو ماه آینده به مدار وارد می‌شود، گفت: تصفیه‌خانه فعلی نهاوند هم‌اکنون در مدار است و آب آشامیدنی نهاوند نیز هیچ‌گونه مشکلی ازلحاظ املاح اضافی و یا میکروب ندارد.

وی گفت: خوشبختانه اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان نهاوند با وجود عدم تخصیص اعتبار با دست‌خالی اقدامات ارزنده‌ای در بحث آب و فاضلاب خصوصاً تأسیسات زیر بنایی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه برخی نقاط استان همدان با توجه به شرایط محیطی موجود دارای خاکی هستند که آب بسیار زیاد جذب می‌کند، گفت: خوشبختانه در شهرستان نهاوند نیز این مشکل وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان عنوان کرد: با اندکی توجه ویژه‌تر مسئولین به این موضوع و همچنین انجام برخی اقدامات طی مدت‌زمان مشخص پس از تخصیص اعتبار مشکلات و موانع موجود در شهرستان نهاوند به خصوص در بحث آب آشامیدنی برطرف خواهد شد.

وی بابیان اینکه در استان همدان ۹ شهرستان و ۲۹ شهر تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب شرکت آبفا همدان هستند، گفت: جمعیت شهری استان همدان یک‌میلیون و ۱۰۳ هزار نفر است که از این تعداد یک‌میلیون و ۷ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آبفا هستند.

 

۹۹.۸۵ درصد از جمعیت شهری استان همدان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار انشعاب آب در همدان واگذارشده که براین اساس ۹۹.۸۵ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند، عنوان کرد: ۲۷۰ هزار انشعاب فاضلاب در همدان واگذارشده و نزدیک به ۶۷ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند که این رقم در سطح کشور معادل ۴۵ درصد است.

حسینی بیدار بابیان اینکه آب شهرهای استان همدان از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود ولی برای سه شهرگیان، همدان و شیرین سو از منابع سطحی نیز استفاده می‌شود، گفت: ظرفیت تأمین آب در استان همدان ۳۶۰۰  لیتر در ثانیه است اما در حال حاضر ۳۲۰۰ لیتر در ثانیه آب تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان