اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. مرداد 1395 - 14:23   |   کد مطلب: 19530
طبق قوانین، هیات ژورى قادر نخواهد بود تصمیم سه داور را تغییر دهد و این تصمیم به نظر مى رسد یک حق کشى واضح در سنگین وزن وزنه بردارى علیه بهداد سلیمى باشد.

به گزارش صبح الوند به نقل از افکار نیوز، در حالى که بهداد سلیمى موفق شده بود در دومین حرکت خود، سه چراغ سفید دریافت کند، با اعلام هیات ژورى از دیس  کوالیفاى شد و در حرکت سوم نیز نتوانست وزنه ٢٤٥ را بالاى سر ببرد.

 

طبق قوانین، هیات ژورى تنها در مواقعى که نظر یکى یا دو داور متفاوت باشد مى تواند در نتیجه نهایى وارد شود و به نظر مى رسد تصمیم آنها در نپذیرفتن سه نظر مثبت درباره مهار وزنه ٢٤٥ کیلویى در مرحله دوم توسط وزنه بردار سنگین وزن کشورمان یک حق کشى آشکار باشد.

 

طبق این قوانین هیات ژورى نمى تواند تصمیم جمعى سه داور را تغییر دهد مگر در موردى که یک اعتراض رسمى نسبت به تصمیم داوران بر اساس دستور العمل انجام اعتراض، داده مى شود.

 

 

 

 

بهداد سلیمى در حالى که موفق شده بود در یکضرب با مهار وزنه ٢١٦ کیلوگرمى رکورد المپیک را از آن خود کند، در دو ضرب به وزنه ٢٤٥ کیلوگرم هجوم برد و بعد از دریافت راى عجیب در بار اول که داوران ٢ چراغ قرمز مقابل او قرار دادند، در بار دوم توانست نظر مثبت هر سه داور را جلب کند اما در اتفاقى عجیب  هیات ژورى اعلام کرد او مرتکب خطا شده است.

 

این اتفاق باعث شد تا این وزنه بردار تنها دو دقیقه فرصت مهار این وزنه در تنها شانس باقى مانده خود را داشته باشد. بهداد سلیمى که با توجه به عمل جراحى مربوط به پارگى رباط شرایط سخت بدنى را پشت سر مى گذاشت، نتوانست در این فرصت این وزنه که حداقل میتوانست او را به مدال نقره این رقابت ها برساند را مهار کند و ناکام ماند.

 

ناکامى او البته بى ارتباط با عدم قبول مهار وزنه اش در مرحله اول نداشت و کارشناسان معتقدند او در بار اول که وزنه ٢٤٥ کیلو را بالاى سر برد هیچگونه خطایى مرتکب نشد تا حذف رکوردشکن مرحله یکضرب در بخش دو ضرب به علامت سوال بزرگى تبدیل شود.

 

انتهای یام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان